Hatalmas elbocsátási hullám indulhat a VW szoftvercsapatánál

0

Tény, hogy a Volkswagen az egyike azon márkáknak, akik komolyan veszik az átállást az elektromos meghajtásra, de megeshet, hogy a német óriás nem gondolta át ezt kellőképpen. Az elektromos autók lelke már nem a hardver, hanem bizony az azt vezérlő szoftver és sajnos a németeknek eléggé meggyűlik vele a baja újra és újra.

Az ID.3 volt a Volkswagen első olyan elektromos autója, amit nem egy belsőégésű modellből átalakítva alkottak meg, hanem az alapoktól újra terveztek mindet. A hardveres résszel nem is volt baj, sőt! Olyan kiválóra sikerült, hogy a MEB padlólemezt azóta már a Ford is a magáévá tette, megépítve rá az Explorer tisztán elektromos változatát.

A baj már akkor is a szoftverrel volt, ami a Cariad nevű részleg gondozásában van. Sajnos az ID.3 premierjére nem készültek el a végleges változattal az ottani fejlesztők, ami komoly gondokhoz és csúszásokhoz vezetett. Egyes elméletek szerint még a népszerű vezérigazgató Herbert Diess vesztét is ez okozta, hiszen ő hozta létre ezt az osztályt még 2020-ban. A problémákon azóta átevickélt a Cariad, a folyamatosan frissülő fedélzeti vezérlőszoftver pedig egyre jobb és használhatóbb lett az évek alatt.

Ám, ha lehet hinni a német Manager Magazin cikkének, akkor a Cariad eléggé tűzoltás jellegű munkát tudott csak összehozni, amivel a MEB-korszakot éppen csak kihúzták, ám a következő generációs SSP (Scalable Systems Platform) platform bemutatkozásához ez már kevés lesz. A Volkswagen Csoport elektromos autói ma még két padlólemezre épülnek meg, ezek a J1 és a MEB. A J1 nevét nem hallhattuk túl sok VW sajtóanyagban, pedig olyan csodás autóknak ad alapot, mint az Audi e-tron GT, vagy éppen a Porsche Taycan. A MEB padlólemez szerepe még ennél is fontosabb, hiszen gyakorlatilag az összes ma kapható VW Csoportos márka erre építette meg elektromos modelljeit, a Skodától át az Audiig bezárólag. Az SSP valamikor 2026-ban debütálna.

Ez az SSP platform és a vele együtt érkező modellek (pld.: Porsche Macan) vannak most veszélyben a német magazin szerint, mert a Cariad nem tudja elvégezni időben a szoftveres feladatokat. Ezért újra halasztás lesz a platform és a szükséges szoftverek sorsa. A Porsche Macan és az Audi Q6 e-tron esetében akár 16-18 hetes csúszás is elképzelhető és nem segít a dolgon az sem, hogy jelentős lefaragások várhatók a Cariad munkaerejének tekintetében (2000 állás megszűnhet), valamikor a jövő év elejétől folyamatosan, egészen 2025 végéig. Ezek fényében igazán érdekes, hogy a szoftverguru Sanjay Lal alkalmazása miként befolyásolja majd a dolgokat a Cariad háza táján.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!