A Hyundai két motoralkatrész gyárát állítja le, és készíti fel az elektromos jövőre

0

Többször írtunk arról, hogy a dél-koreai Hyundai mennyire keményen nyomul az elektromos autók gyártása terén. Míg manapság sok autógyártó gyárak és korábbi ambiciózus tervek újra ütemezésén kénytelen gondolkodni, addig a Hyundai egy cseppet sem lassít. Sőt, inkább felpörgeti az elektromos autógyártást.

Ennek érdekében pedig már most is olyan üzemeket alakít át elektromos meghajtású modellek gyártására a Hyundai, ahol jelenleg belsőégésű változatok készülnek. Erre a legutóbbi példa a dél-koreai Asan városában található üzeme a gyártónak. A Hyundai hatósági bejelentése szerint az üzem működésének felfüggesztésre 2023. december 31. és 2024. február 13. között kerül sor, a szünetben pedig az üzem felkészítése zajlik majd elektromos modell gyártására. Ezen felül pedig ne felejtsük el a Hyundai legújabb hatalmas elektromos autógyárát, aminek az alapkőletétele már meg is történt.

Most pedig egy újabb fejezetét láthatjuk megnyílni ennek a folyamatnak, ugyanis egy Reuters cikk szerint két olyan gyárát is leállítja a Hyundai, ahol eddig belsőégésű motorokhoz készültek alkatrészek. Mindkét üzem Ulsan területén található és 1991 óta látják el alkatrészekkel a vállalatot. A leállás és az átszervezési munkálatok első körben januárban, majd októberben várható.

A döntés nem meglepő, hiszen a Hyundai a múlt hónapban elérte minden idők legmagasabb exportját, az elektromos modellek tekintetében, ezzel a vállalat megduplázta az elektromos járműveinek értékesítési volumenét.

A növekedés motorjai az E-GMP padlólemezes IONIQ 5 és IONIQ 6 voltak, és ma már a Hyundai is úgy látja, hogy az elektromos autók lehetnek a jövőbeni tartós siker kulcsa. Érdekes módon a Hyundai Európában nem annyira van jelen a top 3 elektromos modell gyártójaként, ellenben Észak-Amerikában a Hyundai és a Kia a második helyen áll az amerikai elektromos járművek eladásában a Tesla után. Érdemes tudni, hogy ezek a kiváló amerikai eredmények úgy születtek meg, hogy egyetlen elektromos Hyundai modell sem jogosult a legnagyobb amerikai állami támogatásra, a 7500 dolláros adókedvezményre.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!