Megvan, hogy hol fogja gyártani a városi elektromos autóit a Stellantis

0

Szeptember közepén írták meg helyi lapok, hogy a Stellantis is meglátta a lehetőséget a spanyolországi autóiparban és hasonlóan a Volkswagenhez, ők is itt akarják gyártani kis méretű elektromos autóikat. A német gyártó a Pamplona melletti üzemet fogja előnyben részesíteni, hiszen itt készül majd az ID.2 X (a VW T-Cross SEAT megfelelője).

Hogy mi a spanyol vidék titka, az jó kérdés, ám a Volkswagen mellett a Stellantis Csoport figyelmét is felkeltette a régió és most újabb spanyol napilapokban jelentek meg cikkek a témában (Elmundo.es, europapress.es). Ezek a cikkek arról szólnak, hogy 2027, vagy 2028 lesz az STLA Small platformos autók spanyol gyártásának éve, méghozzá Vigo városa mellett és a márkacsoport zaragozai üzemben is bevezetésre kerül a Small platformos autók gyártása.

Előbbi üzemben már most is készülnek elektromos modellek (pld.: Peugeot e-2008), de Zaragózában sem ismeretlen az elektromos meghajtás, hiszen ott készül az Opel Corsa Electric, a Peugeot e-208 és hamarosan a Lancia Ypsilon is. Ezek a modellek jelenleg az e-CMP platformra épülnek fel, így az átállás ezekben a gyárakban az STLA Small formátumra, viszonylag egyszerűen lezongorázható. Ám így is közel 1 milliárd euróba fog fájni a két üzem felkészítése az elektromos indulásra.

A madridi gyár jövője viszont, ahol jelenleg a Citroën ë-C4 és ë-C4 X sorozatot gyártják, nem tisztázott. Láthatóan még mindig nincs elkötelezettség az elektromos autók iránt a közelgő platformok alapján. Összességében a Stellantis és három üzeme Spanyolország teljes autógyártásának több mint 38 százalékát adja. A Forococheselectricos szerint a Stellantis egy 40 GWh éves kapacitású akkumulátorgyár építését is fontolgatja Zaragozában. A Stellantis számára ez lehetne így a negyedik európai akkumulátorgyára (Franciaország, Németország és Olaszország mellett).

Az STLA Small kisebb járművekhez alapját adja majd és alapvetően a jelenlegi CMP/e-CMP helyettesítésére szolgál. Az erre épülő kis- és kompakt személyautók, valamint kishaszonjárművek 3,50 és 4,35 méter közöttiek lesznek. Az alvázba 32 és 82 kWh közötti kapacitással bíró akkumulátorok szerelhetők. A kisebb modellekbe 70 kW teljesítményű hajtáslánc kerül beépítésre, míg a nagyobb STLA Small-alapú e-autók 125 és 180 kW közötti teljesítmény leadására lesznek képesek.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!