2030-ig több mint 3 millió kisméretű elektromos autót akar gyártani a VW

0

A Volkswagen spanyol kitettségei nagyon beindultak az elmúlt pár hónapban. Folyamatosan érkeznek a hírek a gyárnyitásokról, nagy fejlesztésekről, vagy éppen a hatalmas érdeklődésre számítható modellek gyártásáról a régióban.

Sokáig nem igazán volt a Volkswagenes hírek fókuszában Spanyolország, ám a valenciai akkugyár bejelentése után a dolgok igencsak megváltoztak. Ma már ott tartunk, hogy a Volkswagen-Csoport ide telepíti az egyik legfontosabb európai akkugyárát (Valencia), míg a nemrég bejelentett, igencsak kedvező árunak elhintett ID. 2all ötajtós elektromos autót is spanyol földön készítik majd a szorgos kezek (Martorell). Azonban a Pamplona melletti VW üzem jövője is egyre fényesebben ragyog, hiszen itt készül majd az ID.2 X (a VW T-Cross SEAT megfelelője).

Ezúttal a SEAT sajtóanyagát vesszük alapul, hogy spanyol jó híreket hozzunk, természetesen az elektromos autó gyártás terén. Ebben egyrészt olvashatunk a kiváló 2022-es eredményekről, amik alapján a cég forgalma 14 százalékkal, 9 256 millió euróról 10 513 millió euróra nőtt. Ez a második legnagyobb árbevétel a cég 73 éves történetében, a 2019-es rekord 11 157 millió euró mögött. Az üzemi eredmény 550 millió euróval 179 millió euróra nőtt (2021: -371 millió euró), a 293 millió eurós egyszeri szerkezetátalakítási költségek nélkül. Ez 5,7 százalékpontos értékesítési megtérülési javulást jelent, a negatív 4%-ról 1,7%-ra. Az adózott eredmény 324 millió euróval 68 millió euróra nőtt (2021: -256 millió euró). Az eredmények megerősítik, hogy 2022 volt a társaság pénzügyi fordulatának éve.

Ebből a sok pénzből pedig jut a gyárak fejlesztésére is. A SEAT hárommilliárd eurót fektet be a Barcelona melletti martorelli gyár átalakításába, hogy ott 2025-ben megkezdődjön a nemrég koncepcióként bemutatott VW ID.2all, valamint a Cupra logós változata, aminek már szinte biztos a neve is: Raval (jelenleg UrbanRebel).

Továbbá a Volkswagen 2025 és 2030 között összesen hárommillió teljesen elektromos kisautó gyártását tervezi spanyolországi martorell-i és pamplonai gyáraiban.

A SEAT már erősen kezdte 2023-at is, az év első két hónapjában 71 500 kiszállítást tudtak kivitelezni. Ez 27%-os növekedést jelent 2022 azonos időszakához képest és erős alapot ad a 2023-as eladások növeléséhez. A SEAT márka kiszállításai 12%-kal nőttek, míg a CUPRA továbbra is exponenciális növekedést tapasztalhat 75%-os növekedéssel. A jövő tehát fényes a SEAT és a CUPRA számára!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!