Az Audi A4 a maga kategóriájában az egyik legismertebb név, így adódik a kérdés, hogy vajon az Audi mit kezd vele. Az A-sorozatból eddig csak az A6 e-tron érkezése a biztos. Azonban nagy esély van az A4 jelzés túlélésének is, már csak azért is, mert egyre inkább úgy fest, hogy a páros számok jelölik majd az elektromos modelleket. Ezen túl pedig ott a több évtizedes múlt is, kár lenne elpazarolni a befektetett energiát.
Legutóbb Markus Duesmann vezérigazgató beszélt erről a lehetőségről, a vállalat éves konferenciáján. A megbeszélésen több minden is elhangzott, többek között az is, hogy az Audi egyik célkitűzése, hogy 2026-tól csak elektromos modelleket dobjanak piacra. „Történetünk legnagyobb termékkezdeményezésének küszöbén állunk. 2025-ig legalább húsz új modellt dobunk piacra, melyek közül tíz tisztán elektromos lesz. A 100%-ban elektromos jövő felé haladva.” De itt elhangzott egy másik érdekes dolog is: „2027-re minden szegmensben egy teljesen elektromos járművel bővítjük portfóliónkat. Nemrég úgy döntöttünk, hogy az Audi Q4 e-tron alá egy további tisztán elektromos belépőszintű modellt is a piacra dobunk.”
Hogy konkrétan mire gondolt itt Duesmann, az jó kérdés, de nagy eséllyel egy tisztán elektromos változat is érkezhet így a következő generációs A4-ből, valamikor 2025 végén. Ennek lehetőségét az angol Autocar magazin írta meg.
A cikk szerint itt biztosra akar menni az Audi és a közvetlenül a mostani után érkező generációból még nem veszi ki a belsőégésű motort. Ez utóbbi variánst nagy valószínűséggel A5-nek fogják hívni, hiszen az új Audi struktúrában a páratlan számú modellekben található ilyen erőforrás.
Hogy lesz-e tisztán elektromos Audi A4 és hogy mi kerül a lemezek alá, ma még csak szigorúan találgatni lehet. Hogy az angolok honnan vették az infókat, azt nem tudni, de szerintük jó esély van a tisztán elektromos A4 esetében is az e-tron elnevezés felbukkanására, és az már bemutatott Audi A6 e-tron esetében megismert paraméterek felbukkanására.
Ha ez így lesz, akkor egy ízig-vérig elektromos autót kaphatunk, nem pedig csak egy „átkalapált” belsőégésű modellből faragott valamit. Esetünkben az A4 e-tron a 800 V-os PPE padlólemezere épülhet majd meg és 100 kWh környéki kapacitást várhatunk az akkupakk kapcsán. Ennek kapcsán a várható hatótáv 640 km környékén lehet majd. DC villámtöltés kapcsán 270 kW várható, ami révén egy kompatibilis oszlopra csatlakozva 10 perc alatt 250 km-re elegendő energiát tud az autó magába szippantani. A hajtott kerekek szempontjából várható hátsókerekes, illetve összkerekes Quattro is, valamint jó esély van egy S4 e-tron érkezésére is.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!