Az Audi 2021 tavaszán mutatta be az akár 700 kilométer hatótávú tisztán elektromos A6 e-tron névre keresztelt tanulmányautóját. Majd rá egy évre, 2022 márciusában pedig lerántották a leplet a kombi modelljükről, azaz az A6 Avant e-tron modellről. Ezen elektromos modellek tesztelésének már 2022 augusztusában neki látott az ingolstadti vállalat.
A napokban Marc Lichte, az Audi vezető formatervezője árulta el az Autocar magazinnak, hogy egy RS6 sportváltozat is készül a két modell mellett, melyeket 2024 elején dob piacra a négykarikás vállalat. Továbbá a vezető formatervező azt is elárulta, hogy az előzetesen bemutatott koncepció modellek sokkal közelebb állnak a sorozatgyártású autókhoz, mint általában.
Várhatóan az A6 e-tron a tisztán elektromos BMW i5 ellenfele lesz, amit már idén, 2023 nyarán bemutat a bajor vállalat. Az elektromos Audi A6 műszaki alapja a Premium Platform Electric (PPE ) lesz, ami a Q6 e-tron és az elektromos Porsche Macan alapját is képezi. Az elektromos A6 természetesen hátsókerék- és összkerékhajtással is elérhető lesz.
Phillipp Römers, az Audi tervezője így nyilatkozott: „Régi hagyománya van a nagyon sportos, nagyon érzelmes Avantoknak. Ez egy olyan hagyomány, amely valóban a gyökereinkben van, és szeretnénk folytatni, így nekünk, tervezőknek, mindig fantasztikus ezen a karosszérián dolgozni, mert ez a használhatóság és a kifejező, sportos dizájn tökéletes kombinációja.”
Az Audi az A6 koncepció változatait összkerékhajtású rendszerrel, 350 kW-os hajtási teljesítménnyel és 800 newtonméteres nyomatékkal vértezett fel. Mindezzel kevesebb, mint négy másodperc alatt futotta a 100 km/órás sprintet. Míg a hátsókerék-hajtású modellek körülbelül hat másodperc alatt gyorsulnak 100-ra.
Ezek az „alapnak” számító elektromos A6-ok meg sem közelítik a Porsche Taycan sprintidejét, azonban egy RS6 e-tron címkével ellátott példány ellensúlyozhatná a tátongó űrt. Állítólag az RS6 100 kW-tal többet nyújt, mint a fent említett összkerékhajtású változatok. Így a 450 kW-os teljesítményével nagyjából azon a szinten lenne, mint a Porsche Macan elektromos változata.
Az elektromos Macanhoz hasonlóan az A6 e-tron is 100 kWh-s akkumulátort kap, amely állítólag 700 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Ezzel az Audi újdonsága nagyobb akkumulátort kapna, mint a Taycan, amely a relatíve nagy akkumulátorral (nettó 84 kWh) csak alig több mint 500 km-t tud megtenni.