A Volkswagen mellett az Audi is szépen belehúzott az elektromos autókból álló portfóliójának kibővítésébe. Kezdte a sort az Audi e-tron SUV-vel, majd jött az e-tron GT, majd a Q4 e-tron. Hamarosan pedig egy újabb tag csatlakozik a díszes társasághoz, ezúttal ismét egy szedán formájú autó képében, ez lesz az A6 e-tron.

Mostani cikkünk alanya még csak egy tanulmányautó, ami így hasonlóan kezdi pályafutását, mint a Q4 e-tron. Ez az SUV is ilyen formában mutatkozott be a nagyközönségnek, először 2019-ben találkozhattunk vele a Genfi Autóshow keretein belül. Az Audi az A6 esetében is ezt a lépést választotta. Az A6 jelenleg is megvásárolható elektromos meghajtással, igaz ez csak jelenleg plug-in hibrid szinten áll. Azonban csak 2022-ig kell várniuk azoknak, akik tisztán elektromos A6-ra fizetnének be a kereskedésekben.

Technológia terén az A6 nem a MEB padlólemezre épül majd, hanem az egyel nagyobb kategóriás PPE-re (Premium Platform Electric), hasonlóan a Porsche Taycanhoz. Az A6 e-tronnak nem kell szerénykednie, ha valaki ránéz az adatlapjára, hiszen 100 kWh kapacitású akkupakkból nyeri majd az energiát a hajtáslánc, amiben az elektromos motorok 350 kW (469 LE) teljesítménnyel repítik az autót. A 0-100 km/h gyorsulás kevesebb, mint 4 másodperc alatt történik meg. Visszatérve az akkupakkra, a rendszerfeszültség itt is 800V-os és a DC villámtöltési képesség 270 kW-ban csúcsosodik ki.

Az Audi elmondása szerint az A6 különösen hatékonyan bánik majd a bele töltött energiával. Az akkupakk 5-ről 80 százalékra közel 25 perc alatt feltölthető, vagy optimális esetben 10 perc alatt akár 300 km-nyi energiát is képes lesz az autó vételezni. Kíváncsiak leszünk a valós tesztekre is, hiszen a gyakorlatilag ugyanilyen technikára épülő Porsche Taycan ennél némileg rosszabb számokat hoz.

Méretben a mostani A6/A7 páros közé lőhető be az e-tron kivitel, ennek megfelelően az utastér mérete nem hagy majd kívánnivalót maga után. Összehasonlításképpen elmondható, hogy az e-tron GT csupán 3 cm-el hosszabb és magasabb a mostani A6 tanulmánytól. Az autó egyik nagy újdonsága az úgynevezett Digital Matrix LED fényszórók lesznek, amik képesek képeket kivetíteni az útra, ezzel is segítve a közlekedést a sofőr számára! De a funkció akár videójátékok képét is képes kivetíteni, amit aztán okostelefonnal lehet irányítani.

Ezen felül természetesen számtalan új funkció és extra kerül majd a végleges autóba, aminek bemutatkozására már nem is kell olyan sokat várni. Árakról nem esett szó, de az szinte biztos, hogy az e-tron GT alá pozicionálja azt az Audi az A6 e-tron esetében.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!