Volkswagen vezér: nem kell aggódni a kínai elektromos autógyártók miatt

0

Egyre többen figyelnek fel arra, hogy a kínai elektromos autógyártók jelenléte folyamatosan erősödik Európában és ezzel együtt megjelentek azok a hangok is, amik aggódnak az itteni “őshonos” gyártók miatt. Nos, a Volkswagen Csoport vezetője (aki egyben a Porsche márkafőnöke is) szerint nincs miért aggódni.

Legtöbben a kínai elektromos autók kapcsán azt láthatják, hogy ezek ma már az európait fájóan jól megközelítő gyártási minőségben készülnek, nem beszélve az árukról, ami európai szemmel szintén nevetségesen alacsony sok esetben. Persze ez utóbbit figyelembe véve azért legtöbbször még ott is az alsó-közép kategóriás autókat adják, bár extrém árazások Kínában is megtalálhatóak.

Például a Volkswagentől sem idegen ez a mentalitás, elég csak az ID.3 nagy nyári leárazása, és a nemrég indult drasztikus ID.4 árvágásra gondolnunk, ahol bizony átszámolva 6-7 millió forintért haza lehet vinni Kínában ezeket a tisztán elektromos Volkswagen modelleket.

Ilyenkor gondolkodunk el, azon hogy Európában miért ilyen drágák ezek az elektromos autók? Vagy, hogy a kínai elektromos autók miért nem ennyiért vehetők meg Európában is? A válasz viszonylag egyszerű Oliver Blume szerint, aki az Automobilwoche magazinnak adott interjújában fejtette ki azt, miért nem érzi a VW Csoport fenyegetve magát a kínai gyártóktól.

Elmondása alapján az európai gyártóknak egyrészt ott az évtizedek óta kialakult reputációja, de az is őket erősíti, hogy nem mennek színvonalban egy bizonyos szint alá, továbbá nagy szakértelem is lapul az európai gyártók kezében. Ezek egyelőre nincsenek a kínai autógyártók kezében.

Azonban Oliver Blume azt elismerte, hogy maga az autógyártás már jól megy nekik. Végül kiemelte, hogy hiába olcsók a kínai elektromos autók Kínában, mire azok Európába érnek, az áruk jelentősen megnő, köszönhetően annak, hogy az ide szánt autóknak meg kell felelni rengeteg előírásnak, így az ezekhez szükséges komponensek beépülnek az árba, ahogyan a szükséges kereskedői és szervizhálózat fenntartási költségei is. Blume szerint mindezek miatt majdnem megduplázódik a kínai e-autók ára, mire Európába ér.

Blume szerint a verseny még mindig felpörgeti az autóipart. „A verseny mindig jó dolog. Ez arra kényszerít bennünket, hogy jobbak legyünk.” Azonban a Volkswagennek jobban kell pozícionálnia magát a versenyképesség fenntartásához. „Keményen kell dolgoznunk a költségoldalon” – magyarázta Blume.

Annak ellenére, hogy a 2023-as év első negyedévében már háromszor annyi kínai e-autó áramlott Németországba, mint egy évvel korábban (7,8 % -> 28,8 %), Oliver Blume nem aggódik a Volkswagen helyzete miatt.

Az egyik legnagyobb fókuszterület továbbra is az akkumulátor, amely az elektromos járművek fő költsége. Az új egyesített cellával a Volkswagen célja a költségek 50%-os csökkentése, lehetővé téve az olcsóbb elektromos járműveket.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!