Állami segítséggel építik Hollandiában a hatalmas elektromos kamiontöltő parkokat

0

Egyre másra mutatkoznak be azok a szövetségek, melyek célja, hogy felkarolják az elektromos alapokra helyezett árufuvarozást és minél több töltőállomással segítse az elektromos furgonok, teherautók, kamionok növekvő táborát.

Legutóbbi ilyen hírünk az Egyesült Államokból érkezett, ott június közepén jelentettek be egy olyan töltőállomást, ami akár 96 elektromos kamiont is ki tud szolgálni ha teljesen elkészül. A létesítményt a Forum Mobility nevű szolgáltató építi majd meg Kaliforniában, Tracy városa mellett.

Szerencsére másik példa is van arra, hogy az elektromos teherautók sofőrjeinek nem kell majd a személyautóknak épített töltőpontokra befurakodniuk. Ezt a Daimler, egészen pontosan egy vegyesvállalat (a NextEra Energy és BlackRock Alternatives részvételével) üzemelteti majd Greenlane név alatt.

Európába is ideje volt már egy hasonlóan erős összefogásnak, ami úgy tűnik, hogy már körvonalazódik Hollandiában. Huszonkilenc partner, többségükben globális ambíciókkal rendelkező holland cégek, mint például a Shell, a DAF vagy a Rocsys, a nagyteljesítményű töltésből származó növekvő energiaigény kezelését tűzte ki célul, amely várhatóan megsokszorozódik, amint az elektromos haszongépjárművek csatlakoznak az egyre növekvő számú hálózathoz.

„2025-től legalább 30 (holland) városnak zéró emissziós zónát kell létrehoznia a Párizsi Klímaegyezmény iránti elkötelezettsége szerint” – mutatott rá a Heliox még 2021-ben, amikor a flottaüzemeltetők számára bevezette a Flex Charge rendszert.

A holland összefogást vezető Heliox célja, hogy az elektromos teherautók igényeit ki tudja elégíteni az a töltőinfrastruktúra, amihez 320 millió eurós támogatást is kapnak a Holland Nemzeti Növekedési Alapból. A Heliox nem hozta nyilvánosságra a teljes költségvetést, de elmondták, hogy a projekt négy évig fog futni, 2024. január 1-től 2027 végéig. Az ilyen létesítmények pedig Charging Energy Hub néven jelennek majd meg. A Heliox egyébként már korábban is dolgozott nagy töltőállomások felépítésén, akár kereskedelmi-jelleggel is.

A fenti fotón látható szereplők mind a létesítmények kiszolgálásán és működtetésén fognak dolgozni, az így létrejövő struktúra pedig rugalmasságot tesz lehetővé az egyes autómárkák típusainak igényei között. Ezenkívül a Heliox elmondta, hogy a konzorcium az egyes helyszíneken megawatt méretű DC/DC interlink konvertereken fog dolgozni az egyenáramú mikrohálózat helyszíni összekapcsolására, valamint AC/DC konvertereken a hálózat és a helyi hálózat között.

Arról jelenleg nincsenek infók, hogy az első ilyen állomás hol és mikor fog megépülni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!