Megérkezett a hétszemélyes Volkswagen ID.Buzz

0

Amerikában minden nagyobb, mint Európában. Nagyobbak az ételadagok, szélesebbek az utak és persze nagyobbak az autók is, így a Volkswagnnek is fel kell készülnie, ha biztosra akar menni.

Persze a legendás T1 Transporter utódjának készült ID.Buzz típusnak így sincs félnivalója, hiszen eddig mindenhol nagy szeretettel fogadták az újdonságot és nem lesz ez másként az egyesült Államokban sem vélhetően. Azonban a Volkswagen of America biztosra megy és legújabb sajtóanyaguk értelmében növelt tengelytávú, így nagyobb verzióval készül az elektromos kisbusz premierjére.

Jelenleg a VW Commercial Vehicles (VWCV) csak egy méretben készíti az ID.Buzz-t, amit meg lehet venni személyszállító és áruszállító furgon formában (ID.Buzz Cargo). Mindkét kivitel Hannoverben készül, kereken 3 méteres tengelytávval és 4,71 méter hosszúsággal. Az utasszállító változat most még csak legfeljebb ötüléses kivitelben érhető el. Ezen változtat majd a hamarosan bemutatásra kerülő, hosszított tengelytávval érkező ID.Buzz, ami az LWB (long wheelbase) utótagot kapja majd a neve mögé.

Egészen pontosan 25 centit nyújt a VW a kisbuszon, aminek így 3,25 méter lesz a tengelytávja, miközben az első és a hátsó túlnyúlások változatlanok maradnak. Ez vizuálisan kissé megnyújtja a kisbuszt és egyben több helyet biztosít a belsejében, jobb hozzáférést biztosít a második és (leendő) harmadik üléssorhoz, mivel a tolóajtó is nagyobb. Ha az ötüléses járműben minden ülés foglalt, jelenleg 1121 liternyi raktér várja a csomagjaikat, viszont lehajtott ülésekkel ez 1581 liter akár 2469 literre is bővülhet az új, nyújtott tengelytávú változatban.

A méreten túl a VW megragadja a lehetőséget arra is, hogy a technikán frissítsen egyet, ha már ott a több hely az autó aljában. Ide mostantól felárért egy nettó 85 kWh kapacitású egység is kérhető, míg az alapárban megmarad a 77 kWh-s kapacitás. A nagyobb akkupakk esetében nem beszélt a VW nagyobb töltési teljesítményről, de az biztos, hogy a 77 kWh-s egységet továbbra is 170 kW-al lehet arra alkalmas DC töltőn megpumpálni.

A hosszított tengelytávú furgon esetében érkezik a már korábban bemutatott friss hajtáslánc is, az APP550, amiben hatékonyabb hőszivattyú, 210 kW teljesítmény (ez jelenleg 150 kW) és 550 Nm nyomaték is benne van. Akik pedig igazán vadulnának a furgonnal, azoknak elérhető lesz a GTX verzió is.

A nyújtott tengelytávú ID.Buzz 2024-ben mutatkozik majd be Észak-Amerikában, jelenleg ismeretlen áron és a jó hír az, hogy az amerikai premier után nem sokkal Európában is megvehető lesz ez a változat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!