A futómű-vezérlő és vezetést támogató rendszerek finomhangolásával célegyenesbe érkeztek a BMW i5 sorozatgyártását előkészítő fejlesztési folyamatok.
A sportos agilitás és a menetkomfort azon kivételes egyensúlyát, innovatív vertikáldinamika-vezérlő rendszer (Vertical Dynamics Management) emeli minden korábbinál magasabb szintre. Sőt, az Autópálya Asszisztensnek (Highway Assistant) köszönhetően immár a nóvum automatizált járművezetési kvalitásai is új dimenziót képviselnek. A technológia képes folyamatosan fenntartani az autó előtt haladó jármű mögött kijelölt távolságot, valamint elvégezni a sávtartáshoz szükséges kormánymozdulatokat, és most először a szemmozgással aktiválható, automatizált sávváltásokat is.
Németországban, Kanadában és az Egyesült Államokban az új BMW 5-ös limuzin opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján megtalálható Driving Assistant Professional csomag az Autópálya Asszisztenst (Highway Assistant) is magába foglalja, amely 130 km/órás sebességig aktiválható. A technológia képes folyamatosan fenntartani az autó előtt haladó jármű mögött kijelölt távolságot és elvégezni a sávtartáshoz szükséges kormánymozdulatokat, így a vezető kényelmes pozícióban pihentetheti karjait és maximálisan az autó körüli forgalmi szituációra koncentrálhat.
E rendkívül kényelmes funkció az ember és autó közötti interakció új szintjét váltja valóra. Amint a vezető – 130 km/órás sebesség alatt – a külső visszapillantóba néz, a technológia automatikusan kezdeményezi az automatizált sávváltás folyamatát. Ha a vezető jóváhagyja és a forgalmi szituáció is lehetővé teszi, a technológia felveszi a szükséges sebességet és elvégzi a szükséges kormánymozdulatokat. Az automatizált sávváltás részeként a technológia képes magától működtetni az irányjelzőt is.