Nem vitás, hogy SUV/crossover nélkül ma már egyetlen autógyártó sem létezhet. Egy ilyen autó piacra dobása ma tuti siker, főleg ha a forma, a tudás és az ár is jó helyen találkoznak.
A Smart életében a Geely érkezése, mint befektető az eddigi képlet alapján a lehető legjobbkor érkezett. Az első ilyen közös gyermek a Smart #1 volt, de sokáig nem húzták az időt a gyáriak, ugyanis meg is érkezett a nagyobb Smart, a #3.
Az első hírek erősen kezdtek, hiszen semmi kémfotó, vagy pletyka nem előzte meg azt a szivárogtatást, amit a kínai közlekedési hatóságnak sikerült véghez vinni. Tavaly novemberben komplett fotókkal és számos technikai adattal érkezett meg a Smart #3 a „korai” érdeklődőkhöz.
Néhány hónap kellett csupán, hogy megérkezzen a hivatalos sajtóanyag a végleges bemutatkozásról, illetve az érdeklődők a Sanghaj Auto Show-n élőben is megnézegethették a legújabb SMART crossovert. A legjobbat már mondom is: még ebben az évben megérkezik Európába a Smart újdonsága.
A Smart #3 kinézete igazán jóra sikerült, bár a B-oszlopig gyakorlatilag a #1 köszön vissza. Arányaiban jobban hasonlít #3 egy hagyományos kompakt autóra, míg az #1 a szögletesebb hátsó végével és meredek hátsó ablakával, amely így nagyobb rakteret biztosított neki, ki is tűnt a tömegből. A SMART #3 4,40 méter hosszú (azaz 13 centiméterrel hosszabb, mint az 1-es), de 1,63 méter helyett csak 1,55 méter magas. Ráadásul a tengelytáv állítólag valamivel hosszabb, 2,75 méter helyett 2,785 méter.
Sajnos sem a sajtóanyag, sem az élő premier nem adott túl sok technikai adatot az újdonságról. Tippelni persze lehet, de érdemes megvárni a gyári specifikációkat.
Szinte biztos az egy és kétmotoros-kivitelek érkezése, melyek teljesítménye 200 és 315 kW között várható, már ha a #1-re alapozunk. A motorokat jó eséllyel a Weirui Electric Auto Technology szállítja. Akkucellák szempontjából NMC kémiát várhatunk, melyeket a CALB és Sunwoda vállalatok szállíthatnak majd. Ha a #1 gyomrában lakó 66 kWh-s kapacitásából indulunk ki, kevesebbet a #3 se valószínű, hogy beletesznek.
Végül a várható megjelenésről is esett szó, az európai honosítás már folyamatba van, amit az év közepére teljesíthet az autó és a szeptemberi IIA-n mutatkozhat be és elsőként természetesen Németországban mindenképpen kapható lesz.