Ekkor kezdődik meg a Faraday Future kiszállítása

0

A Faraday Future-t eddig valahogy mindenféle szerencse elkerülte és sokszor még problémák sokasága is beleszólt abba a kevés sikerélménybe, amit a vállalat alapítói megélhettek. Csődközeli helyzetek jöttek-mentek egymás után a márka életében és bár a sorozatgyártás beindítását meg tudták lépni, azzal is csak a bajuk van.

Pedig olyan jól indult minden és a legszomorúbb az, hogy olyan nevekkel kezdtek egy időben, mint a NIO, vagy éppen az XPeng, akik azóta jócskán előre haladtak az üzleti modelljük felépítésével. Már több mint hat éve, hogy a Faraday Future bemutatta az FF91 névre keresztelt ultra-luxus elektromos autóját. A bemutató óta volt már csőd bejelentés, majd megmenekülés. 2022 februárjában pedig arról szóltak a hírek, hogy nyáron végre megkezdődhet a sorozatgyártás. Hasonlóan a márka korábbi balszerencséjéhez, ezt sem sikerült megfelelően lehozni és egészen idén április elejéig kellett pofozni a szituációt, hogy elinduljon a gyártósor. Legalábbis egy része.

Akkor az volt a terv, hogy még ebben a hónapban, vagyis 2023 áprilisában ki fogják szállítani az első legyártott darabokat. Azonban már most tudni, hogy ez nem fog összejönni és júniusig csúsznak az első kiszállítások. Erről készült egy hivatalos Faraday Future közlemény is.

Eszerint egyes beszállítók arról tájékoztatták a céget, hogy nem tudnak megfelelni a cég által támasztott időbeli elvárásoknak. Ezért a társaság kénytelen módosítani a már bejelentett menetrendet, ám arról nincs információ, hogy mely komponensek érintettek.

A szituáció ellenére a gyártás beindításával nem akar tovább várni a FF, a hiányzó alkatrészeket vélhetően később építik majd be a már elkészült darabokba. A tervek szerint az első jármű hamarosan le is gördülhet a szalagról, azonban a második negyedév végig ne nagyon reménykedjen a kiszállítások megkezdésében egyetlen megrendelő sem. Még ezek a darabok sem a „mezei” megrendelőkhöz kerülnek, hanem kiválasztottak egy csoportjához.

Ha pedig a már említett alkatrészhiány nem volna elég, a szükséges pénzből sincs elég. A FF szerint továbbra is anyagi problémákkal küzdenek, így ha azok nem oldódnak az év közepe felére, el sem indítják azt a gyártási fázist, amiből a kész darabok már végre tényleg az igazi megrendelőkhöz jutnának. A FF ennek ellenére bizakodó, de jó tudni, hogy különféle pénzügyi problémák miatt összesen öt évet csúszott a gyártás megkezdése – eredetileg 2018-ban kellett volna legördülnie a gyártósorról az első FF e-autónak.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!