2025-ig hat új, tisztán elektromos modellt mutat be a BMW

0

A BMW is azon gyártók közé tartozik, akik nem tűzték ki maguk elé egyértelmű célként a tisztán elektromos meghajtásra való átállást. A bajorok szerint egy ideig még meghatározó szerepe lesz a belsőégésű motornak a kínálatukban, de azért látványos lesz évről-évre a visszaszorulás és persze a márka továbbra is nyitott a hidrogén irányába.

Bár a müncheni székhelyű autógyártó az éves sajtótájékoztatóról kiadott sajtóközleményében hangsúlyozza, hogy „dinamikus BEV-növekedésre számít a következő években”, az igazgatóság nem kívánja elkötelezni magát a kizárólag akkumulátoros elektromos meghajtás mellett. A BMW úgy látja, hogy a hidrogén-üzemanyagcella egy további meghajtási lehetőség és egy potenciális sorozatkínálat lehetőségét látja az évtized második felében – „a piaci követelményektől és az általános feltételektől függően”. A BMW februárban indította útjára a BMW iX5 Hydrogen bemutató flottáját.

Bár a világos elköteleződés nem történt meg az akkucellás világ irányába, azért a BMW is látja az értékesítési számaiban, hogy muszáj kiemelt fókuszba tenni a témát, már csak azért is, mert folyamatosan jönnek az egyre nagyobb bevételek az elektromos modellek értékesítéséből. Éppen ezért friss infóként tudhatjuk azt is, hogy 2025-re legalább hat, új tisztán elektromos modellt mutat be a márka. Ezek az autók a már korábban ismertetett Neue Klasse padlólemezre fognak felépülni. Az első fecskék 3-as sorozat kategóriájában két új autóval érkeznek, amikből az egyik egy SAV (Sports Activity Vehicle) lesz, de érkezik majd egy szedán egyaránt. A hátralévő közel 24 hónapban pedig további négy új modell gyártása indul meg.

De nem csak ezekről szól a sajtóanyagok hada, az 5-ös sorozat kedvelőinek jó hír, hogy a legújabb 8. generációból lesz mild, illetve plug-in hibrid és a legjobb, hogy lesz tisztán elektromos is. Ez utóbbi i5 néven lesz elérhető és idén októberben mutatkozik be. A legjobb pedig az, hogy a kombi forma kedvelői sem maradnak ki, ugyanis 2024-ben jön az i5 kombi (Touring).

Ezt a sok újdonságot gyártani is kell valahol, ennek szellemében a debreceni BMW gyár áll az előkészületek fókuszában, de müncheni fő üzem (2026-tól) és a mexikói gyár (2027-től San Luis Potosi) is átalakításra, bővítésre készülhet.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!