Nézzük, milyen eredményt ért el a Smart #1 a jávorszarvas-teszten

0

A SMART márka rajongóinak nagy nap volt tavaly április elején, hiszen hivatalosan is bemutatkozott a márka első megújult crossovere, a Smart #1. Az információk szépen lassan érkeznek a változatos témakörökben, hiszen a kínai élőfotós szivárogtatás után ezúttal a jávorszarvas tesztet végezte el a már ismert km77 csapat.

440 kilométer hatótávú tisztán elektromos Smart #1 autót április elején mutatták be, amit azóta már a Brabus is megpiszkált és egy kicsit módosították a gyári hajtásláncot. Majd szeptember végén megkapta a Smart #1 a hivatalos németországi árakat.  A mérnökök sokat merítettek a koncepcióautóból, de nem hoztak át minden apróságot. A Smart #1 teljesen más első lökhárítót kapott oldalsó légcsatornákkal, normál méretű tükörházakkal és 19 colos kerekekkel illetve hagyományos hátsó ajtóval és rejtett kilincsekkel.

A Smart #1 hátsókerék meghajtást kapott, 272 lóerővel és 343 Nm-el. Az elektromos Smart aljában egy 66 kWh-s akkumulátort helyeztek el a márka mérnökei, mellyel akár 420-440 kilométert is megtehetünk egyetlen töltéssel. Az akkupakk pedig az akár 150 kW-os villámtöltést is támogatja, a modell végsebessége 180 km/h-ra lett korlátozva. A típus is a Geely SEA padlólemezére épül, köszönhetően a kínai bevásárlásnak a márka részvényeiben.

Ezúttal nem gyorsultak fel az autóval idáig, csupán 36 és 65 km/h közötti sebességen cibálták meg némileg az autót a jávorszarvasteszt pilótái. A tesztelt verzión 19-es kerekek voltak, az abroncsok típusa pedig Continental EcoContact 6 Q 235/45 R19 99V XL volt.

A km77.com szerint a 2023-as Smart #1 Brabus nagyjából 65 km/h-s belépő sebességgel sikeresen teljesítette a tesztet.

  • Belépő rész: 65 km/h
  • Középső rész: 53 km/h
  • Kilépő rész: 36 km/h

Az érdekes rész pedig most jön, mert az új elektromos Smartot tesztelő két pilóta megjegyezte, hogy a kerekek sokat csúsztak, míg az ESC nem igazán erőltette meg magát. Így érdekes módon ez az eddigi legrosszabb eredmény egy teljesen elektromos autónál a km77.com tesztjein, szerintük ezt csak a 2022-es Range Rover P440e plug-in hibrid tudta alulmúlni 63 km/h-val. Összességében a Smart #1 vezetése nagyon szórakoztató volt, de túlzottan alul kormányzott, ami biztonsági szempontból aggályokat vethet fel, különösen azért, mert az autóban rengeteg erő van.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!