A SMART márka rajongóinak nagy nap volt tavaly április elején, hiszen hivatalosan is bemutatkozott a márka első megújult crossovere, a Smart #1. Az információk szépen lassan érkeznek a változatos témakörökben, hiszen a kínai élőfotós szivárogtatás után ezúttal a jávorszarvas tesztet végezte el a már ismert km77 csapat.
440 kilométer hatótávú tisztán elektromos Smart #1 autót április elején mutatták be, amit azóta már a Brabus is megpiszkált és egy kicsit módosították a gyári hajtásláncot. Majd szeptember végén megkapta a Smart #1 a hivatalos németországi árakat. A mérnökök sokat merítettek a koncepcióautóból, de nem hoztak át minden apróságot. A Smart #1 teljesen más első lökhárítót kapott oldalsó légcsatornákkal, normál méretű tükörházakkal és 19 colos kerekekkel illetve hagyományos hátsó ajtóval és rejtett kilincsekkel.
A Smart #1 hátsókerék meghajtást kapott, 272 lóerővel és 343 Nm-el. Az elektromos Smart aljában egy 66 kWh-s akkumulátort helyeztek el a márka mérnökei, mellyel akár 420-440 kilométert is megtehetünk egyetlen töltéssel. Az akkupakk pedig az akár 150 kW-os villámtöltést is támogatja, a modell végsebessége 180 km/h-ra lett korlátozva. A típus is a Geely SEA padlólemezére épül, köszönhetően a kínai bevásárlásnak a márka részvényeiben.
Ezúttal nem gyorsultak fel az autóval idáig, csupán 36 és 65 km/h közötti sebességen cibálták meg némileg az autót a jávorszarvasteszt pilótái. A tesztelt verzión 19-es kerekek voltak, az abroncsok típusa pedig Continental EcoContact 6 Q 235/45 R19 99V XL volt.
A km77.com szerint a 2023-as Smart #1 Brabus nagyjából 65 km/h-s belépő sebességgel sikeresen teljesítette a tesztet.
- Belépő rész: 65 km/h
- Középső rész: 53 km/h
- Kilépő rész: 36 km/h
Az érdekes rész pedig most jön, mert az új elektromos Smartot tesztelő két pilóta megjegyezte, hogy a kerekek sokat csúsztak, míg az ESC nem igazán erőltette meg magát. Így érdekes módon ez az eddigi legrosszabb eredmény egy teljesen elektromos autónál a km77.com tesztjein, szerintük ezt csak a 2022-es Range Rover P440e plug-in hibrid tudta alulmúlni 63 km/h-val. Összességében a Smart #1 vezetése nagyon szórakoztató volt, de túlzottan alul kormányzott, ami biztonsági szempontból aggályokat vethet fel, különösen azért, mert az autóban rengeteg erő van.