Kínai önvezető autókkal támad a német nemzeti vasúttársaság

0

Furcsa helyzeteket tud teremteni az, ha egy adott munkakörben nincs elég ember, aki betöltse az üres helyeket. Németországban az évtized végére egyes számítások szerint legalább 87 ezer buszsofőr fog hiányozni a rendszerből, a kieső járatok helyére pedig már most keresik a megoldásokat a mérnökök.

A német DB (Deutsche Bahn) szakemberei is osztják ezt a nézetet és éppen ezért egy új szolgáltatás bevezetésén törik magukat. A rendszer lényege az, hogy önvezető elektromos autóval lehet majd megtenni bizonyos területeken belül egy általunk megtervezett utat. Erre a kérelmet egy applikáción keresztül lehet „bejelenteni”, majd egy önvezető autó eljön értünk és elvisz a célunkhoz, emberi beavatkozás nélkül!

A DB sajtóanyaga szerint már megkezdődtek a tesztidőszakkal összefüggő munkálatok, ami a vállalaton belül KIRA kódnéven fut. Az szolgáltatás lényegi munkáját a NIO ES8 SUV-k hada fogja elvégezni. A pilot-időszak is ezzel az autóval indult el és az év végén élesben is induló szolgáltatást szintén több, mint 100 db ES8 fogja vinni. A szolgáltatást a Ruhr-vidék alsóbb területein belül lehet majd igénybe venni és 3000 megállóból lehet összeállítani a számunkra szükséges útvonalat.

Az autókat a DB leányvállalata, a CleverShuttle üzemelteti és tartja karban, míg a szükséges szoftveres hátteret (ideértve az alkalmazás fejlesztését és üzemeltetését is) az ioki adja. Az autók önvezető hardver és szoftverbázisát a Mobileye szállítja, míg magukat az autókat maga a NIO. Korábban említettük, hogy a NIO meg akar szabadulni a régi NT 1.0-ás padlólemezre épülő autóktól, lehetőleg minél gyorsabban. Ez a több, mint 100 darab autót igénylő projekt is ebben fog segíteni.

Az első automatizált NIO elektromos jármű Darmstadtban jelenik meg amit további 14 jármű követ. Ezek közül nyolc az Offenbach körzetben, hét pedig Darmstadtban fog közlekedni. Kezdetben speciálisan képzett sofőrök kezelik ezeket a járműveket és utasok nélkül fognak közlekedni. A második szakaszban a szolgáltatást tesztelik az ügyfelekkel is, vagyis a járműveket meg lehet majd rendelni, egyelőre továbbra is sofőr jelenlétével.

Hasonló szolgáltatás most is elérhető a régióban, ezeket „HeinerLiner”-nek és „kvgOF Hoppernek” nevezik az Offenbach körzetben. Eddig ezek a feladatokat belsőégésű motorral szerelt járművek látták el, sofőrrel együtt. Ezek kiegészítik a német vasúti szolgáltatásokat az alacsonyabb népsűrűségű területeken azokról a pályaudvarokról, ahol nincs elég kereslet a menetrend szerinti járatokra.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!