Az elektromos autókról szóló leggyakrabban felmerülő aggályok egyike az akkumulátor élettartama és annak elgyengülése, degradálódása. Egyértelmű, hogy ezen lítium-ion alapú akkumulátorok életútján idővel némi öregedés következik be, hisz egy töltető elem vagy okostelefon akkumulátora is veszít a maximális kapacitásából a folytonos töltés-lemerítés következtében. Így az elektromos autók hatótávja is csökken az idő múlásával.
Azonban ahogy egyre több elektromos autó van az utakon, úgy egyre több adat áll rendelkezésünkre az akkumulátorok öregedésével kapcsolatban. Most Bjørn Nyland ismert e-autós YouTuber mutatta meg, hogy egy 234 518 kilométert futott, főként taxiként szolgáló Mercedes-Benz EQC akkumulátora mennyit romlott ennyi kilométer után.
Nos, a fenti videóból kiderül, hogy a két éves és 234 518 kilométert megtett tisztán elektromos Mercedes-Benz EQC akkumulátorának kapacitása 73,3 kWh. Így kijelenthetjük, hogy a gyárilag 80 kWh-s akkupakk kapacitása mindössze 8,45%-kal csökkent. Továbbá fontos megjegyezni, hogy a Mercedes EQC-t nem nagy teljesítményű töltővel töltötték, hanem többnyire 40 kW-os töltőt használtak a feltöltéshez.
Tehát, felesleges az akkumulátorok degradációja miatt aggódni.