A Fiat házi tunercége az Abarth piacra dobta a márka első, tisztán elektromos modelljét ami a Fiat 500e-n alapul.
Az Abarth a már megszokott Fiat 500e megjelenését és elektromos hajtását piszkálta meg, de az akkumulátorhoz nem nyúlt. Ami a villanymotort illeti, ott az Abarth nem szűkölködött és egy 113 kW teljesítményű elektromos motort épített a városi cirkálóba, ami 26 kW-tal több, mint a gyári 500e. Így a 0-100-as sprintidő is 7 másodpercre javult.
Emellett az Abarth a hivatalos sajtóközleményben hangsúlyozta, hogy 20-ról 40 km/órára (50 százalékkal), míg 40-ről 60 km/órára egy másodperccel jobb a skorpiós elektromos autó gyorsulása. „Tökéletes technológia született a vezetési élmény növelésére, így jobb sprintidőt, jobb egyensúlyt, nagyobb stabilitást és optimálisabb úttartást kapott az Abarth 500e.”
Aki pedig gyengébb gyorsulásra vágyik, annak ott a „Turismo Mode”, ahol a villanymotor teljesítménye 100 kW-ra korlátozódik. Aki pedig a maximális sportosságra vágyik, annak ott a „Scorpion Trek Mode”. Továbbá az Abarth lehetővé tette az egypedálos vezetési módot. Hab a tortán, hogy az kis városi elektromos gépet ellátták hanggenerátorral, így bármikor megszólaltatható az „Abarth-motor legendás hangja”.
A normál Fiat 500e modellhez hasonlóan az akkumulátort meghagyták az Abarth mérnökei, ami 42 kWh, melyet közel 35 perc alatt lehet 80%-ig feltölteni egy 80 kW-os egyenáramú töltőről.
Az Abarth 500e Európában és Brazíliában fog piacra kerülni. Kezdetben egy teljesen felszerelt Launch Edition, Scorpionsima névre keresztelt modell gördül le a gyártószalagról melyből 1949 darabot fognak gyártani. Ez a limitált szériás modell kabrióként is elérhető lesz.
A Launch Edition market előrendelhető, de az első hónapban csak az Abarth közösség tagjai rendelhetik elő. Árakról egyelőre még nem érkeztek információk.