Hatalmas akkumulátorgyárat épít a Volvo Group

0

A Volvo Group, ami néhány éve eladta a személyautós üzletágát (Volvo Cars) a kínai Geely-nek, szintén az elektromos meghajtásra készül. A csoport fő tevékenységi köre elsősorban az elektromos buszok és kamionok, valamint az építőipari gépek.

A csoport alá tartozik a Volvo Trucks is, akinek nincs szégyenkezni valója, hiszen Európában jelenleg piacvezetők az elektromos teherautók szegmensében. Az elektromos kamionok Európában 193 százalékos növekedést tudtak produkálni idén. Ebből az elektromos Volvo kamionok 42 százalékát vitték el Európában az összes eladásnak, konkrétan 145 darabot. Idén pedig még nagyobbat durranthat a márka, hiszen elmondásuk szerint az idei évre már most 1100 elektromos kamionra kaptak rendelést. Igaz, ezeket globálisan fogja teríteni a Volvo.

Korábban már bejelentette a vállalat, hogy egy akkupakk-gyártó üzemet fog felépíteni Belgiumban (Ghent), ahol szintén haszongépjárművekhez és munkagépekhez készülnek majd akkumulátorok. Az új akkumulátorgyárban a Samsung SDI celláit és moduljait a Volvo Trucks nagy teherbírású elektromos kínálatához szabott akkumulátorcsomagokká szerelik össze. Az itt összeszerelt akkumulátorcsomagok a Volvo FH, Volvo FM és Volvo FMX kamionokba kerülnek.

Most pedig egy újabb akkumulátorgyártó üzem megépítését határozta el a Volvo Group, méghozzá Svédországban (Mariestad, Skaraborg-régió). Itt nem az elektromos kamionok igénye lesz a fókuszban, hanem leginkább az elektromos munkagépeké és az elektromos buszoké. Előbbire kiváló példa a Volvo 7900 Electric csuklós busz, vagy éppen az ECR25 elektromos munkagép. A vállalat így kommentálta az új üzem megépülését:

Az akkumulátoros elektromos nehézgépjárművek iránti növekvő kereslet kielégítésére a Volvo Csoport elindította a folyamatot egy nagy méretű akkumulátorcella-gyártó üzem létrehozására Svédországban. Célunk, hogy piacvezetők legyünk a szén-dioxid-mentesített közlekedési rendszerre való átállásban és hosszú távú törekvésünk, hogy ügyfeleinknek 100%-ban fosszilis anyagoktól mentes megoldásokat kínáljunk.Ügyfeleink részéről már ma is nagy az igény és 2030-ra az a célunk, hogy az általunk forgalmazott termékek legalább 35%-a elektromos legyen.Ehhez a felfutáshoz nagy mennyiségű, fosszilis mentes energia felhasználásával előállított, nagy teljesítményű akkumulátorra lesz szükség.” – Martin Lundstedt a Volvo Csoport vezérigazgatója. Az új üzem részleteiről nincs információ, most csak a megépítés tényét jelentette be a vállalat.