Egy új korszak kezdődik a brit sportautó-gyártó, a Lotus számára, amely 2027-ig évi 100 000 elektromos autó eladását tervezi.
Az elektromos meghajtás kiváló lehetőséget ad számos olyan autómárkának a visszatérésre, melyre többé-kevésbe a feledés homálya borult az elmúlt években. Erre tipikus példa az (egykori) angol Lotus márka. A Lotus ma már kínai tulajdonban van és ez csak az előnyére vált. A kínai Geely jelenleg 51 százalékban a tulajdonos, 2017 óta.
Tavaly szeptemberben volt a Lotus nagy visszatérése, melynek kapcsán rögtön 4 tisztán elektromos modell érkezését jelentette be a vállalat. 2022 és 2026 között négy, különböző felépítésű járművel rukkol elő a Lotus, melyek természetesen Kínában készülnek. Az elektromos Lotus modellek gyártása Wuhanban, a Geely egy új, dedikált gyárában indult meg, ahol várhatóan 150 000 elektromos autó készülhet.
Ezen 4 sportos autó egyike a Lotus Eletre ami a márka első SUV-ja, valamint első ötajtós autója és egyben az első sorozatgyártásra érett tisztán elektromos autója is. Tekintélyes külseje 5,10 méter hosszú, 2,13 méter széles és 1,63 méter magas. A karosszéria több részletében az Emira (az utolsó benzinmotoros Lotus) és az Evija elektromos hiperautó aerodinamikai megoldásain alapul.
2022 márciusi megjelenésekor a technikáról azt tudhattuk, hogy az Eletre WLTP hatótávolsága akár 600 kilométer is lehet egyetlen töltéssel, és 350 kW-os DC villámtöltési képességével akár 400 kilométert is beletölthetünk az autó akkumulátorába nagyjából 20 perc alatt. A teljesítmény 591 LE, az akkupakk 100 kWh feletti lesz. Az Eletre arra a 800 V-os EPA (Electric Premium Architecture) nevű padlólemezre épül, aminek kifejlesztésében a Lotus mérnökei is részt vehettek. Iparági pletykák szerint az autó akkupakkját a CATL új Qilin akkupakkja alkotja ami nagyjából tíz perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.
Árakat azóta sem tudni, de vélhetően milliós tétel lesz, kínai jüanban. Azt viszont tudjuk, hogy az első kiszállítások Európában az Egyesült Királyságban és Kínában 2023-tól indulhatnak el. A kínai CNEVPost magazin pedig most arról ír, hogy az első darabok már le is gördültek a gyártósorról Wuhanban.
A Lotus első, teljesen elektromos, korábban TYPE 132 kódnevű Eletre Hyper-SUV-je június 1-jén debütált Kínában, miután március végén Londonban bejelentették. Az autó elrendelhető Kínában, amit 5000 jüan kifizetésével lehet érvényesíteni.