Szépen, lassan megszüntetik a Nissan LEAF e-autót

0
Reklám

Legendák jönnek és mennék. Utóbbi esetében sokszor vagyunk szomorúak, ha egy szívünknek kedves személy, vagy tárgy vonul nyugdíjba. Ha hinni lehet a legújabb híreknek, akkor hamarosan egy újabb legenda távozik közülünk. A Nissan LEAF elektromos autó.

Az Automotive News szerint legalábbis hamarosan ez fog következni az egyik legrégebbi elektromos autótípus esetében, ami a Tesla mellett a legnagyobb szerepet töltötte be abban, hogy az elektromos autózás ma ott tartson, ahol tart. A cikk szerint a LEAF gyártása valamikor az évtized közepén fejeződhet be, ami tekintve, hogy 2022 közepe van, nagyjából 2 évre van. A Nissan képviselői nem akarták kommentálni a megkeresést az ügyben.

Jelenleg 3 kontinensen készül a LEAF, minden esetben az adott igények kiszolgálása végett: Ázsia – Japán, Amerika – Egyesült Államok és Európa – Anglia. Utóbbi, vagyis az angol sunderlandi üzem esetében sajtónyilatkozat révén biztosan tudni már, hogy 2024 körül leáll itt a LEAF gyártása. A sajtónyilatkozat többször is említi, hogy a bővítés után egy új-generációs, tisztán elektromos SUV fog itt készülni, nagyjából évi 100 000 darabos volumenben. A hivatkozott SUV a CMF-EV nevű padlólemezre épül, ami a biztosan érkező Nissan Ariya és több más Renault-Nissan-Mitsubishi modell alapja lesz. Többek között az új Renault Megane-é is. Ami igazán érdekessé teszi a dolgot, hogy a közlemény egyszer sem említi ezen SUV kapcsán az Ariya nevét, és az alábbi rejtélyes fotót is megosztották a sajtóval az autóról.

Reklám

Az első generációs LEAF 2010 decemberében mutatkozott be Japánban és az Egyesült államokban ZE0/AZE0 kódnéven. Az autó formája összetéveszthetetlenül jellegzetes volt, ami vagy bejött valakinek, vagy nem. A második generáció már kevésbé sikerült megosztóra, ami 2017 októberében mutatkozott be Japánban.

A Nissan a Leaf megalkotásával egy igazán nagyszerű dolgot vitt végbe, hiszen a Tesla kezdte el megismertetni az emberek többségével az elektromos meghajtást. Viszont a Nissan LEAF volt az első olyan tisztán elektromos autó, amit nagy tömegben gyártottak és a történet még ma is zajlik a 2. generációs LEAF képében. A típus többször frissült, leginkább tudás tekintetében (pl.: megjelent a 62 kWh-s verzió, volt 10 éves ünnepi kiadás). Azonban nagy rá esély hogy az évtized közepe felé el fogunk búcsúzni a korszakváltó LEAF elektromos autótól.