Ha Nissan LEAF akkor egyből mindenkinek a tisztán elektromos autó jut eszébe. Nem is csoda, hisz az autót 2010-ben kezdték forgalmazni az Egyesült Államokban és Japánban. Az első olyan tisztán elektromos meghajtású autó volt, ami nagy tételben került forgalomba. Magyarországi forgalmazásának kezdetére, 2013 tavaszára világszerte már 54 000 példány közlekedett. 2014 decemberében a világszerte eladott Leaf-ek száma meghaladta a 150 000-et.

Tavaly az új Nissan LEAF volt a legkeresettebb elektromos jármű Európában, miközben a zéró emissziós autó továbbra is újabb és újabb vásárlókat nyer meg szerte a régióban. Több mint 18 000 új Nissan LEAF járművet regisztráltak Európában január és június között. Az európai ügyfelek 37 000 új LEAF autót vásároltak a modell 2017 októberében történő bevezetése óta. A 100%-ban elektromos jármű több díjat is nyert élvonalbeli technológiájának és teljesítményének köszönhetően. Megnyerte a „2018-as év zöld autója” díjat a New York-i Nemzetközi Autókiállításon, és 5 csillagos biztonsági besorolást kapott az Európai Új Autó Értékelő Programtól és a Japán Új Autó Értékelő Programtól is. Magyarországon a LEAF őrzi vezető helyét a szegmensben, mely 46,3% piacrészesedést jelent a tisztán elektromos meghajtású autók hazai piacán.

Ma hajnalban (helyi idő szerint) pedig bemutatták a Las Vegasban tartandó CES kiállításon a modell legújabb változatát, melynek a legfőbb tulajdonsága a nagyobb kapacitású akkumulátor.

A leginkább várt hír az akkumulátorról és a hatótávolságról szólt, ugyanis néhány évvel ezelőtt körülbelül 60 kWh körül vártuk az újdonságot. Most azonban úgy tűnik, hogy a Nissan egy kicsivel nagyobb aksit pakolt az autóba. Egészen pontosan 62 kWh-t, ami az árkategóriájában a legújabb versenytársakkal egyenértékű. A 62 kWh 40%-al több, mint a 40 kWh-s verzió ezáltal 364 kilométer a megtehető hatótávolság EPA tartományban (WLTP – 385 km) Míg a 40 kWh-s verzió hatótávolsága 243 km. Kazuhiro Doi, a Nissan kutatás-fejlesztési márkaigazgatója elmondta, hogy az akkumulátort még mindig az AESC (Automotive Energy Supply Corporation) készíti a kezdetektől a cellákat, Tennessee-ben, a Smyrna nevű város melletti üzemben. Az AESC pedig a Nissan leányvállalata. Az akkumulátorcsomag majdnem ugyanolyan méretű és elhelyezkedésű mint a 40 kWh-s verzióban, ezért az autó külső illetve belső méretei változatlanok maradtak. A Leaf e+ 62 kWh-s akkucsomagja 288 cellából épül fel, míg a 40 kWh-s csupán 192 darabból. Köszönhetően a növekvő energiasűrűségű celláknak, fizikailag alig igényel nagyobb helyet az új, nagyobb kapacitású akkucsomag.

A Nissan LEAF e+ képes lesz a 70 kW-os villámtöltésre, de a csúcs 100 kW-ban lett meghatározva. Tavaly július közepén már sikerült lencsevégre kapni egy példányt ami 102 kW-al szippantotta magába az elektronokat, így nem meglepő a 100 kW. A gyári sajtó anyagban ez áll: “A rendelkezésre álló új 70 kW-os (100 kW-os csúcs) villámtöltő rendszernek köszönhetően a 2019-es LEAF e+ töltése hatékonyabb mint valaha. A korai tesztelés alapján a LEAF e+ tulajdonosok hasonló töltési időre számíthatnak egy 100 kW-os töltőnél mint a jelenlegi LEAF tulajdonosok akik 50 kW-al töltenek, annak ellenére, hogy az akkumulátor 55%-al nagyobb.”

Továbbá az e+ csúcsteljesítményét 110 kW-ról 160 kW-ra emelték (215 LE). Mivel a nyomaték is valamivel magasabb lett, ezért a gyorsulás is észrevehetőbb, különösen az 50 km/h-tól a 75 vagy a 120 km/h-ig. Közel 13%-al gyorsabb mint az előző modell. A csúcssebesség pedig körülbelül 10 százalékkal nőtt a kényelmes utazás érdekében.

Az autó külseje és beltere szinte ugyan az maradt, mint a 40 kWh-s változat, azonban néhány apró díszítéssel megspékelték. Ilyen például az “e+” felirat az autó csomagtérajtaján, vagy az “e+” logó a CHAdeMO csatlakozó ajtaján. Viszont az USA-ban és Kanadában az “e+” feliratot lecserélik S PLUS, SV PLUS vagy SL PLUS feliratokra (felszereltség függő).

“A standard modellhez hasonlóan a LEAF e+ tágas, rendkívül funkcionális, minőségi, csúcstechnológiával rendelkező belsővel büszkélkedhet. A prémium anyagok kombinációja a kabinban egy luxus járműhöz illeszkedik. A kormánykerék, az ülések és a műszerfal élénk kék kontrasztos varrása a Nissan elektromos járművet hangsúlyozza.”

Továbbá a 8 hüvelykes kijelzőn is csiszoltak és frissített navigációval érkezik a nagyobb LEAF. Ezenkívül pedig a középső médiarendszer alkalmazásai egy gombnyomással OTA-n (over the air) keresztül frissülnek, nem kell többet manuálisan vagy Nissan márkakereskedésbe rohangálni egy frissítésérét.

Fontosabb tulajdonságok:

  • 2019 közepétől rendelhető Európában
  • 62 kWh akkumulátor
  • 8 év vagy 160.000 km garancia az akkumulátorra
  • 364 kilométer hatótávolság (EPA mérés)
  • 160 kW teljesítmény
  • 70 kW-os villámtöltő (100 kW csúcs)

Sajnos az AC töltés sebességéről semmi hírt nem kaptunk, pedig pletykáltak a három fázisú töltőről.

Személy szerint a jelenleg kapható 40 kWh-s modellel is nagyon meg voltunk elégedve. Minden gond nélkül bejártuk vele Szlovéniát, illetve Velencébe is tettünk egy kitérőt. A több napos részletes tesztet ide kattintva el lehet olvasni!

A magyarországi LEAF induló ára: 14.300.000 FT

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]