Jöhet a Ford Maverick és Ranger is tisztán elektromos formában

0

Amerika a pickup hazája, ez nem vitás. Bár Európában is van azért elvétve pár jellemző típus, azért az igazi bitang darabok az amerikai kontinensen élik mindennapjaikat. Népszerűségük okán az eladásaikból származó pénzek sem elhanyagolhatók, sőt! Ennek a pénzes kategóriának is az egyik legjelesebb képviselője a Ford, ami az F-150 Lightning sikereit látva úgy döntött, nem áll meg ennyinél.

A piacvezető F-150 elektromos változata kétségkívül rendkívül keresett és a Ford a legfrissebb értesülések szerint a kisebb méretű Maverick és Ranger modellek elektromos változatainak piacra dobásával folytatná a megkezdett sikerszériát. Erről már több hivatalos dokumentum is tanúskodik az okosan keresők számára. Az is egyre biztosabb, hogy a Ford valamiért más néven fogja jelölni ezeket a villamosított modelleket Európában és Amerikában.

A „Lightning” utótag eddig csak az F-150 esetében jelent meg, ezért jogosan hihetnénk, hogy a többi amerikai modell is ezt fogja magán viselni. Azonban az európai szabadalmi hivatalba (European Union Trademark Office) érkezett dokumentumok szerint Maverick Lightning néven kapjuk meg a típust.

Amerikában is megkezdte a szükséges hivatali intézkedéseket a Ford. Itt azonban egy eddig nem használt utótaggal találkozunk a Maverick és Ranger modellek esetében: Thunder. Így az amerikai elektromos kivitelek nevei Maverick Thunder és Ranger Thunder lesz. Ezzel egy időben pedig megérkezett a kérelem az F-150 Thunder névre is. Ezek alapján adja magát a kérdés, hogy a Thunder ezentúl az amerikai, míg a Lightning utótag az európai elektromos modellek sajátja lesz?

Hogy legyen némi elképzelésünk az F-150 – Ranger – Maverick modellek méreteiről, az alább hivatalos Ford ábrát ajánljuk:

Látható tehát, hogy a Ford egyre komolyabban veszi az elektromos meghajtást és próbál olyan szegmenseket megszerezni, ahol egyrészt már most is piacvezetők, másrészt a Tesla még nem tudta betenni a lábát. Utóbbitól jogosan tarthat, hiszen a Tesla Cybertruck megérkezésével egy igen kívánatos szereplő lép be az elektromos pickupok piacára.

Az F-150 Lightning sikereihez amúgy nem fér kétség, hiszen rövid idő alatt annyi rendelést sikerült összehoznia a típusnak, ami majdnem 3 évnyi tervezett gyártói kapacitást jelent a Fordnak. Ha ehhez hozzávesszük a Ranger és Maverick modellek elektromos változatainak várható sikereit, a Fordnak fel kell kötnie a gatyát rendesen.