Először kerül CATL cella az elektromos Kia Niro modellekbe

0

A Kia először használ CATL akkumulátorcellákat az elektromos Niro EV új generációjában.

Ha esetleg eddig valakit az tartott vissza egy elektromos Kia Niro vásárlásától, hogy félelmei voltak az SK On (korábban: SK Innovation) által gyártott cellák miatt annak jó hírünk van. Nem kell tovább keresgélni a helyére másik elektromos autót. Egy dél-koreai médium és a Reuters is megírta, hogy a Kia a tisztán elektromos Niro EV esetében nemsokára CATL cellákra vált.

Bizonyára sokan a beismerést várják a Kia részéről, hogy esetleg minőségi problémák miatt váltanak beszállítót, de nyilván nem fog egyik dél-koreai vállalat a másikba rúgni. Szóval az indok ennél egyszerűbb, legalábbis a Kia olvasatában: a költséghatékonyság. A fent linkelt lapértesülések szerint a megújuló Kia Niro EV 64,8 kWh kapacitással szerelt akkupakkjába CATL cellák kerülnek. Viszont nem az ismert LFP kémiával, hanem a drágább (és egyes szempontokból jobb) NCM kémiával. Ez lesz az első olyan elektromos Kia így, amiben nem dél-koreai akkucellák teljesítenek majd szolgálatot.

Ezeket a CATL cellákat a Kia olcsóbban be tudja szerezni, mint amit a jelenlegi beszállító tud kínálni. Így érthető a döntés. Azonban a részleteket nem közölte a Kia, azok bizalmas mivolta végett.

„A CATL cellák hozzák a Kia által felállított minőségi elvárásokat és a szükséges ellátási kapacitás is rendelkezésre áll, ezért a hazai akkumulátor helyett választottuk a CATL-t.”

Ahogy a fentebb linkelt Hankook Ilbo-cikk írja, a Kia eredetileg azt tervezte, hogy az SK On-ról LG Energy Solution-re vált. Azonban szinte biztos, hogy végül a CATL nyerte meg a beszerzési eljárást. A jelentés szerint az ár nem csak a világ legnagyobb akkumulátorgyártójának méretgazdaságosságával hozható összefüggésbe, hanem az alkalmazott cellák kémiájával is. Míg az LGES és az SK On megnövelt nikkeltartalmú NCM811 cellákat kínált a nagyobb energiasűrűség érdekében, a CATL egy régebbi kivitel volt, magasabb kobalttartalommal. Ennek a hozadéka a jó a töltési sebesség alacsony hőmérsékleten, azonban alacsonyabb energiasűrűség árán adja ezt az előnyt. Az említett CATL cella nem most fog bemutatkozni, hiszen olyan modellekben is megtalálható többek között, mint a BMW iX3, Mercedes EQE és Mercedes EQS bizonyos variánsai.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!