Legyártotta az első ET5 elektromos szedánját a NIO

0

A NIO ET5 szedán több szempontból is a márka egyik legfontosabb elektromos autója lesz. Az egy dolog, hogy elektromos autós viszonylatban jónak számító árával és tudásával valós kihívója lehet Kínában a Tesla Model 3-nak. De az ET5 lesz az első olyan modell a NIO életében, amit már a legújabb saját gyárukban a NeoPark-ban gyártanak.

A NIO ugyanis jelenleg kénytelen közösködni a gyártás tekintetében. Eddig megismert modelljeik (NIO ES8, ES6, EC6 és az ET7) a JAC-NIO Advanced Manufacturing Centre nevű gyárban készülnek, Hefei városa mellett. Itt pedig már 200 000 darab elektromos személyautót sikerült legyártani a fent említett modellekből.

Az ET5 szedán azonban valami újnak a kezdete, hiszen egyrészt a szedán forma miatt eleve nagy sikerre számíthat, ám ez már a NIO új gyárában készül. A létesítmény neve NeoPark és szintén Hefei városában található. Az első ET5 pedig egy kisebb ünnepség keretein belül április 29-én gördült le a gyártósorról. Érdekesség, hogy az üzem megépítésre napra pontosan egy évvel ezelőtt kezdődött. A NIO első gyára havi 10 000 darab autó legyártására lett optimalizálva, ám az új NeoPark kapacitása ennél jóval bővebbre lett szabva

A NIO ET5 szedán 2021 decemberében mutatkozott be, a NIO Day eseményén. A NIO szerint az ET5-öt teljes mértékben az autonóm vezetést szem előtt tartva tervezték meg, kezdve az ET7 sziluettjével. Ezért több autonóm vezetést segítő érzékelőt helyeztek el szerte a karosszériában. Az ET5 az úgynevezett NIO Autonomous Driving (NAD), a NIO Aquila Super Sensing és a NIO Adam Super Computing technológiával érkezik. Ezek a rendszerek a legbiztonságosabb autonóm vezetést segítik. Itt is előfizethetünk az úgynevezett NAD-ra, melynek havi díja nagyjából 107 dollárba fog kerülni.

Az ET5 légellenállási együtthatója 0,24. A CLTC hatótávolsága pedig így alakul a különböző akkumulátorokkal:

  • 75 kWh – 550 kilométer
  • 100 kWh – 700 kilométer
  • 150 kWh – 1000 kilométer

Az ET 5 alapára 328 ezer jüantól indul, ami nagyjából 51.450 dollár. Lesz lehetőség bérelni is az akkupakkot, így csak 258 ezer jüan (40.468 dollár) a kezdőár.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!