Több millió elektromos autót építhet a Honda és a GM

0

Az amerikai General Motors és a Honda közötti együttműködés nem új dolog, hiszen 2013 óta dolgozik össze a két a vállalat. Legújabban a most még csak Prologue (vagy e:Ny1 Prototype?) néven ismert tisztán elektromos modellen, ami a GM Ultium megoldására épülve érkezik meg a jövőben. Ezeket maga a gyártó erősítette meg akkor.

A Prologue csak az egyik elektromos típus lesz, a prémium-kategóriás testvér is megérkezik majd belőle, az Acura gondozásában. Arról sajnos már nem szólnak a hivatalos infók, hogy a Prologue gyártása hol történik, ám pletykák már keringenek arról, hogy a Honda megoldása Mexikóban (2023-tól), míg az Auráé Tennessee Államban, Spring Hill mellett (2024) készülne.

Az együttműködés előnyeiről bizonyára mindkét félnek megvan a maga jó véleménye. Ugyanis a Honda április 5-én kiadott egy újabb sajtónyilatkozatot, ami szerint a jelenlegi együttműködés kereteit ki fogják bővíteni. Az együttműködés célja természetesen további elektromos autók piacra dobása Honda logóval, de Ultium technikával.

Mindkét fél tudása legjavát dobja be a közösbe, ugynis a vállalatok együtt dolgoznak azon, hogy 2027-től évi több millió elektromos jármű globális elektromos autó gyártását tegyék lehetővé. Ideértve a kompakt crossovereket is, kihasználva a két vállalat technológiáját, tervezését és beszerzési stratégiáját. A partnerek együtt fognak majd dolgozni a berendezések és folyamatok szabványosításán egyaránt.

De nem csak a gyártás van fókuszban most, hanem az alkalmazott akkumulátor-technológia is, javítandó annak teljesítményét és fenntarthatóságát, nem beszélve a várható költségek csökkentéséről. A GM már dolgozik az olyan új technológiák felgyorsításán, mint a lítium-fém, szilícium és szilárdtest akkumulátorok, valamint olyan gyártási módszerek, amelyek felhasználhatók az akkumulátorcellák gyártási folyamatainak javítására és frissítésére. A Honda is jól halad a saját szilárdtest-akkumulátor-technológiája terén, amelyet a vállalat a jövő elektromos autóinak központi elemének tekint.

„Megosztjuk a legjobb technológiánkat, tervezési és gyártási stratégiáinkat a Hondával, hogy megfizethető és kívánatos elektromos járműveket szállíthasson globális szinten, beleértve kulcsfontosságú piacainkat Észak-Amerikában, Dél-Amerikában és Kínában. Ez kulcsfontosságú lépés ahhoz, hogy teljesítsük azon célkitűzésünket, miszerint 2040-ig elérjük globálisan termékeink és tevékenységeink szén-dioxid-semlegességét, valamint 2035-re megszüntessük a könnyű haszongépjárművek kipufogógáz-kibocsátását az Egyesült Államokban“.  – Mary Barra GM vezérigazgató.