A teljesen elektromos, új BMW i3 megérkezett Kínába, 70 kWh-s akkumulátorral és 526 kilométeres hatótávval.
A BMW i3 kapcsán az egyik legszomorúbb hír az, amikor bejelentették a típus gyártásának beszüntetését. Ennek értelmében idén készül utoljára új darab a vagány kis elektromos BMW i3-ból, ami a mai napig feltűnést kelt, ha megjelenik valahol. Pedig a forma nem mai. A BMW i3 a 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, a gyártása pedig 2013 júliusában kezdődött. Pályafutása közel 9 éves múltra tekinthet vissza, ami idő alatt több, mint 250 000 darabot gyártott le a bajor márka a lipcsei üzemében.
A BMW szerint nincs ok az aggodalomra, hiszen akik továbbra is prémium-kategóriás elektromos járművekkel intéznék napi ügyeiket, azoknak ott lesz a 2023-ban érkező, teljesen megújult MINI. Vagy éppen az iX1, amiről épp a napokban engedett ki a BMW egy kedvcsináló fotót az internetre.
Ezek legfőképp európai modellek lesznek, európai vásárlóknak, ám mivel Kína a világ legnagyobb felvásárlóerővel bíró piaca, nekik is készülni kell valamivel a mostani i3 helyett. Az ázsiai országban hagyományosan nagy népszerűségnek örvend a szedán forma, azokból is a hosszított tengelytávú verziók, melyek extra lábtérrel kényeztetik a vásárlókat.
Talán ez lehetett annak a döntésnek a hátterében, hogy az i3 Kínában megmarad i3-nak, ám a típusjelzés mögé gyakorlatilag egy 3-as szedánt tettek, tisztán elektromos meghajtással. Mivel a kínai hatóságok nem a titoktartásukról híresek, sok más típushoz hasonlóan az engedélyeztetési eljárás során szépen ki is szivárogtak a képek az autóról múlt év decemberében. Bő három hónap kellett csak ahhoz, hogy a Kínának szánt i3 bemutatkozzon BMW i3 eDrive35L néven:
A márka úgy hivatkozik a modellre, mint ami „tökéletesen illeszkedik a kínai vásárlók különleges igényeihez”. Az autó természetesen Kínában is készül (Shenyang, Liaoning tartomány), a BMW Brilliance Automotive Ltd vegyesvállalat felügyeletében, a gyártás idén májusban indul. Mivel egy 3-as BMW-ről van szó, sportos menetdinamikát, hosszú távú kényelmet és az egyéni beállítások széles skáláját kínálja az autó. Ha már a dinamika, a BMW elmondása szerint a felfüggesztési rendszert a BMW Brilliance Automotive Ltd. K+F részlege a kínai útviszonyokhoz hangolta.
Végezetül nézzük meg, mit tud a kínaiak i3-asa és annak 5. generációs e-hajtáslánca:
- 70,3 kWh (66,1 kWh használható) akkupakk.
- Hátsó meghajtású tengely, 210 kW (282 LE) teljesítményű motorral párosítva, 400 Nm nyomatékkal.
- 0-100 km/h gyorsulás: 6,2 mp
- 526 km CLTC ciklus-szerinti hatótáv, 14,3 kWh/100 km átlagfogyasztással
- 95 kW DC, 11 kW AC töltési teljesítmény
- BMW OS8 fedélzeti operációs rendszer
- Magas-szintű hálózati kapcsolatok
- Digital Key indítókulcs