Megérkezett a megújult Nissan LEAF

0

A Nissan Leaf második generációja 2017 vége óta ismert a nagyközönség számára. Hatalmas felüdülést jelentve azoknak, akik bár szemeztek a típussal, de az első generáció béka-formája visszatartotta őket a vásárlástól. Akkor kívül belül megújult a Leaf, azonban megtartotta az egyik legfőbb erényét, a kiváló méreteit.

A 2017 szeptemberi globális premier nagyot szólt, a rá következő hónapokban egymást érték az előrendelési rekordok, az e-autós vásárlók imádták az új formát és az akkoriban combosnak számító 40 kWh kapacitású akkupakkot. Pár hónappal később már az Euro NCAP töréstesztek is elkészültek, ezzel tovább erősödött a kettes Leaf vonzereje. Bő 1,5 évvel később pedig az akkori CES kiállításon már be tudott mutatkozni a Leaf e+ kivitel, ami 62 kWh-s akkupakkot tudott felmutatni a leendő vásárlóknak.

2020-ban az akkupakkon túl jött pár frissítés is, melyek egyben az akkor 10 évessé vált modellt is ünnepelték. Addigra közel 500 000 darabot adtak el az első és a második generációból. A 2020-as újdonságok közé tartozott a továbbfejlesztett ProPILOT vezetés- és parkolástámogató rendszer, az intelligens holttérfigyelő, alapesetben is NissanConnect navigáció, 9 inches kijelzővel, és új színek (Vivid Blue, Stealth Gray), és minden felszereltségi szinten alap lett a shark fin antenna.

2022-ben egy újabb frissítés vár a Nissan Leafre, ám ezek sajnos leginkább a külső esztétikát fogják érinteni, technológiai fejlesztések nem érkeznek. A változások az Európába érkező darabokat érintik csak a dolgok jelen állása szerint:

  • Megújult Nissan logó elől és hátul.
  • Két új könnyűfém felni (a lenti sajtófotókon ebből az egyik látható, 17 colos verzióban, de lesz egy nagyobb méret is).
  • Két új választható szín: Universal Blue (az Ariya és a Qashqai esetében is elérhető) és Magnetic Blue.

Mint mondtam, a külső és a belső tartalom változatlan marad most, így megmarad az alapáras NissanConnect infotainment rendszer és a két választható kapacitású akkupakk (40, illetve 62 kWh) is. Előbbivel 270, az utóbbival 385 km a WLTP szerint teljesíthető hatótáv.

Hogy a Leaf meddig marad a piacon, az jó kérdés. Azonban a társa, az Ariya hamarosan kapható lesz és ha igazak a találgatások, a Leaf maga is hamarosan crossover formában élhet majd tovább.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!