Idén decemberben 10 éves a Nissan LEAF

0

A Nissan LEAF érdemei elvitathatatlanok, hiszen ez volt az első olyan elektromos autó, amit tömeges méretben gyártottak és ezzel gyakorlatilag már 10 éve megmutatta a Nissan, hogy igenis lehetséges nagy méretekben is az elektromos mobilitás. Magam is egy első generációs LEAF kormánya mögött ülve tapasztaltam meg először, milyen egy elektromos autót vezetni és akkor ott, 2017 decemberében döntöttem el, hogy bizony az elektromos autó a legjobb autó!

De honnan is indult ez az egész LEAF sztori? Az első nyilvános bemutatkozása a modellnek 2010 decemberében volt az Egyesült Államokban és Japánban. A gyártás pedig 3 kontinensen is zajlott egyszerre, Japánban (Yokosuka, Kanagawa), Egyesült Államok (Smyrna, Tennessee) és Anglia (Sunderland). Az első generációs LEAF mozgatásáról a kezdetek óta egy 80 kW-os (110 LE) elektromos motor gondoskodott, 290 NM mellett, kezdetben 24, majd 30 kWh-s akkupakkal szerelve.

Majd jött a második generációs LEAF és akinek a formával voltak gondjai, ezen típus esetében már ezt sem róhatta fel problémának, hiszen kifejezetten szép lett az utód formája. 2017 októberében kezdődtek az értékesítések Japánban, az európai és amerikai szállítások pedig 2018 februárjában indultak el.

Ebben az autóban már alapból 40 kWh-s az akkupakk, de azóta a Nissan kijött egy nagyobb kapacitású verzióval is, LEAF e+ néven, 62 kWh kapacitással.

Az elmúlt 10 év alatt a Nissan több, mint 500 000 darab Leafet adott el világszerte, az ötszázezrediket 2020 szeptemberében, amit a már fentebb is angliai gyárban, Sunderlandben gyártottak le. Ezek az autók becslés szerint összesen 16 milliárd km-t tettek meg és ezen út alatt közel 2,5 milliárd tonna szén-dioxid kibocsátástól mentesítették Földünk légkörét. A LEAF a kezdetek óta 59 országban kapható, az Egyesült Államokban több, mint 148 000 darabot adtak el.

2010-es megjelenésétől a LEAF volt a piacvezető egészen 2019-ig, amikor a Tesla Model 3 visszaszorította a második helyre. A világszerte eladott Model 3-mak darabszáma most valahol 700 000 körül jár. A LEAF jövője egyelőre kétséges, hiszen erős az esély rá, hogy a stafétabotot átadja az Arya SUV-nek, amiben a Nissan is nagy reményeket lát.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!