Egy adott típus sikerességét az jelzi a legjobban, hogy mennyit adnak el belőle, ugyanez igaz az elektromos autókra is. Azzal a különbséggel, hogy az újkori feltámadása miatt még egy fiatal kategória ez a fajta közlekedési mód. Azért mondhatjuk, hogy újkori, mert bár az elektromos autók gyakorlatilag együtt kezdték pályafutásukat a belsőégésű kivitelekkel még az 1900-as évek legelején, de a harcból végül a belsőégésű változat került ki győztesen, míg az elektromos meghajtás megmaradt hóbortnak.

A tisztán elektromos autók mostani világáról leginkább a 2010-es évek elejétől beszélhetünk, amikor olyan típusok kerültek piacra, mint a BMW i3 (2013), vagy éppen a Nissan LEAF (2010 december). Utóbbiból került eladásra nemrég az ötszázezredik darab, ráadásul a típus legnagyobb európai piacán belül, ami Norvégia. Érthetetlen módon a Nissan nem emlékezett meg az eseményről egy árva sajtónyilatkozatban sem, viszont ott volt az e-autózás egyik legismertebb norvég youtubere, Bjorn Nyland, aki elkészítette a maga riportját a történésekről:

Hivatalosan eddig 44 000 darab Leaf került értékesítésre az északi országban, ami az eladások 9 százaléka, de ebben nincsenek benne azok a darabok, amik használtan, vagy újként, de „szürkén” kerültek oda. Ezek alapján elmondható, hogy csak Norvégia közel 10 százalékot felszippantott eddig a teljes Leaf állományból.

A Leaf volt az egyik úttörő a maga idejében, amikor megjelent az első generáció 2010 végén, és tipikus béka formájáról rögtön felismerhető volt. Az e-autózás fejlődése és népszerűsége rendkívül sokat köszönhet neki, ami meg is őrizte minden idők legjobban fogyó elektromos autója címet, egészen a közel 450 ezredik darabig (2019 végén érte el ezt a számot a Leaf nagyjából), amikor új trónkövetelő lépett a színre és azóta sem sikerült letaszítani onnan, ez a Tesla Model 3. Utóbbi lassan 600 000 eladott darabnál tart világszerte.

Személy szerint én is kedveltem a Leafet, hiszen egy 30 kWh-s darab volt az első e-autó, amit vezettem és rögtön megkedveltem! 2017-ben pedig jött a 2. generáció, immár 40 kWh-s akkupakkal, amit szintén teszteltünk számos szituációban! Reméljük a Carlos Ghosn elleni pereskedés nem veti vissza a Leaf fejlődésének lehetőségeit, ráadásul már úton van az Ariya, ami várhatóan szintén egy sikertermék lesz!

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!