Áprilistól indul az elektromos SOLO Cargo kiszállítása

0

Meglepő kinézete ellenére (vagy talán pont azért), a háromkerekű elektromos SOLO elég sok olvasónk figyelmét felkeltette és ez világszerte igaz az ElectraMeccanica Vehicles Corp. járművére. A kezdetek óta két kivitelben gondolkodtak a mérnökök, a személyszállításra kihegyezett SOLO és a növelt raktérrel rendelkező SOLO Cargoban.

A sima SOLO kiszállításai már tavaly októberben megkezdődtek, aminek apropóján egy szolid ünnepséget is tartottak Kaliforniában. Most a Cargo kivitelre várakozók is jó hírről olvashattak a napokban, ugyanis a gyártó előállt a SOLO Cargo menetrendjét illetően a szükséges információkkal. A sajtóközlemény értelmében az idei év második negyedévétől elindulnak a kiszállítások a megrendelőknek, tehát 2022 áprilisától.

A SOLO Cargo EV hatótávolsága 160 km, végsebessége pedig 130 km/óra. Emellett első és hátsó gyűrődési zónákkal, oldalsó ütközésvédelemmel, kevlárral megerősített utascellával, nyomatékkorlátozó vezérléssel, valamint szervokormánnyal, elektromos fékekkel, légkondicionálóval és konfigurálható szórakoztató rendszerrel is rendelkezik.

A SOLO Cargo előnye a megnövelt méretű „csomagtartó”, ami ezen kivitel esetében 334 litert jelent, szemben a SOLO 141 literes méretével. Az igazán különleges külső méreteit tekintve 132 cm-es magasságot 312 cm hosszúságot jelent. A Cargo változat számos extra szolgáltatást tartalmaz a kereskedelmi felhasználáshoz. Beleértve a válaszfalat, amely elválasztja a vezetőt a rakomány tartalmától, állítható/lehajtható belső padlólemezt, rakományhálót, világítást a hátsó raktérben és egy telematikára képes eszközt. A nagyobb biztonság érdekében a tető kevlárszalaggal van megerősítve.

„A SOLO Cargo EV kifejezetten a kiskereskedelmi flották számára készült, akik költséghatékony és fenntartható szállítási megközelítést keresnek, egyetlen sofőrnek helyet biztosítva és elegendő rakteret hagyva a hatékony szállítási művelethez.

Kevin Pavlov, a márka igazgatója szerint a mostani piaci bevezetés előtt számos üzleti ügyfél és flottaüzemeltető próbálhatta ki a SOLO Cargot és mindannyian pozitív visszajelzéseket tettek, tehát a vállalat bizakodó a típus kapcsán. Tény és való, hogy egy jó árazással ez egy ideális futárjármű lehet és az elektromos meghajtás összes előnyét is fel tudja mutatni, legfőképp az alacsony karbantartási és üzemeltetési költségeket. Reméljük, egyszer Európába és így Magyarországra is megérkezik az ElectraMeccanica.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!