Heti 200 elektromos modellre emelheti a gyártást a Rivian

0

A Rivian leállította a gyártósorát, hogy néhány problémát megoldjon és a gyártási folyamatokat egyszerűsítse. A jövőben heti 200 darab legyártott pickup a cél.

Minden rosszban látni kell a jót is és úgy érzem, a Rivian esetében ez különösen igaz. Az R1T elektromos pickup bemutatásával a vállalat teljesen felkavarta a kategória állóvizét és megmutatta az elektromos meghajtásra fogékony pickup rajongóknak, hogy a két dolog kiválóan tud együtt működni.

A R1T bemutatása és annak sikerei a vásárlókon túl a konkurens autógyártók figyelmét is felkeltette. Így alakulhatott ki az a helyzet, hogy az R1T hirtelen jó pár kihívót megnyert magának. Például a Ford-F150 Lightning, vagy éppen a GM Hummer EV-je. Utóbbiból már szállítani is elkezdett a General Motors. Az úttörő Rivian R1T gyártása beindult a tavalyi év végén, de az átlagban napi 2 legyártott autó igen siralmas eredmény.

Azóta kiderült, hogy szinte biztosan az amazon furgonjainak időre legyártása viszi el az erőforrások nagy részét, ezen érdemben majd csak a második Rivian gyár segíthet talán. Addig is muszáj valamit kezdeni az egyetlen működő gyárral, hogy a gyártási volument fel lehessen pörgetni, ami a tavaly szeptemberi gyártásindítás óta közel 1000 darab autó legyártására volt elegendő.

Látja ezt a vezetőség is. Így a legújabb hírek értelmében már tudható, hogy az Illinois Állam-béli Normal városában található Rivian gyárban teljesen leállították a gyártást egy egész hétre. A szünetet egyrészt karbantartási munkálatokra, másrészt a gyártási folyamatok javítására használja fel a Rivian. Erről a Bloomberg írt egy cikket, amiben magukat megnevezni nem kívánó alkalmazottak mesélnek a szünet elrendeléséről. A szünet után újrainduló gyártási kapacitás a tervek szerint heti 200 autóra nőhet meg.

Az R1T gyártási folyamatain túl a testvérmodell R1S hasonló procedúráit is felül akarja vizsgálni a Rivian. Ugyanis ott is találtak fejleszteni valókat a mérnökök. Vélhetően az akár hétüléses verzióban is kérhető SUV szintén nagy sikerre számíthat, csak tudjanak belőle eleget gyártani. Az első darabok a vezérigazgató RJ Scaringhoz és más vezetőkhöz kerültek. Az R1S kapcsán elmondható, hogy a „mezei” vásárlóknak is hamarosan megindulnak a kiszállítások.

A Rivian tehát próbálja összeszedni magát, hogy a lehetőségeihez képest minél több járművet tudjon legyártani, az erőforrásokat pedig egyelőre a kisebb alapanyag-igényű modellekre fordítják, hiszen a gyártó szerint eleve a vásárlói igény is ezekre most a nagyobb.