Lexus RZ 450e, a márka első dedikált elektromos modellje

0

Sok előnnyel jár egy márka számára, ha egy globálisan is nagynak számító autógyártó alá tartozik. Különösen igaz, ha ez történetesen a Toyota. A sok fejlesztés, technológiai előrelépés és pénzügyi háttér biztos alapot ad így többek között a Lexusnak is, akik szintén elindultak az elektromos autózás útján első modelljükkel, az UX 300e-vel.

Szerencsére azonban nem áll meg itt a történet, hiszen a Lexusnak is haladnia kell előre, így be is mutatták a második elektromos autójukat, ami az RZ 450e nevet kapta. Alapját a Toyota már megismert bZ4X modellje adja, nem véletlenül említettem a hátteret a bevezetőben.

Ez lesz az első Lexus elektromos modell, amit dedikáltan elektromos autóknak szánt padlólemezre (e-TNGA) építenek fel. De nem csak ez a különbség az UX és az RZ között, hanem a méret is. Az új RZ jóval nagyobb méretekkel rendelkezik, mint az UX. Ha már közösködés, akkor meg kell említenünk azt is, hogy a Subaru nemrég bemutatott elektromos autója, a Solterra is erre a padlólemezre épül fel és vélhetően a bZ4X számos technikai megoldását is megkapta.

A Lexus nem árult el semmilyen technikai adatot az érkező újdonságról, de a Toyota és a Subaru e-TNGA-alapú modelljei egyaránt 215 lóerőt és tengelyenként egy (tehát összesen kettő) elektromos motort tudnak felmutatni.

De ha találgatás, akkor megint csak a fenti két modellre alapozva tippelhetjük be a 72,8 kWh-s akkupakkot, amivel 354 km (EPA) hatótávot tudna teljesíteni az autó és valószínűleg itt is érvényes lesz az akkupakkra adott 10 éves garanciavállalás annak fényében, hogy az autó akkupakkjának kapacitása nem esik be 90 százalék alá.

A Lexus nem tett közzé fotókat az RZ belsejéről, de a külső megjelenését elég jól szemügyre vehetjük a fenti képeken. A gyártónak sikerült integrálnia az orsós hűtőrács kialakítását egy hűtőrács nélküli járműbe – így még mindig felismerhetően egy Lexust megalkotva, így viszont már nem csak elölről, hanem nagyjából minden szögből felismerhető lett. A megjelenésről, vagy éppen az árról még nincsenek információk.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!