A Subaru eddig nem nagyon sietett azzal, hogy lépjen bármi komolyabbat is az elektromos autókkal kapcsolatban. A leginkább idén beindult „2030-tól nem árulunk benzines autót” szlogent ők már tavaly év elején, az elsők között lengették be, de azóta nem sok minden tudható arról, hogy miként fogják a vállalást kivitelezni.

A Toyota és a Subaru együttműködése már 2019 nyarán ismertetésre került, előbbi beszélt erről bővebben is. Akkor kiemelték, hogy fejlett technológiáik egyesítésével a Toyota és a 16,8%-ban a Toyota által tulajdonolt Subaru közösen fejleszt ki egy akkumulátoros elektromos hajtású autókhoz szánt padlólemezt (közepes és nagy méretű személygépkocsikhoz). A két vállalat felhasználja a Subaru összkerékhajtási technológiáját és a Toyota elektromos hajtási megoldásait.

A kifejlesztendő padlólemezre alapozva a Toyota és a Subaru közösen tervez meg egy C-szegmensű, tisztán elektromos hajtású SUV-modellt, amit mindkét cég a saját márkaneve alatt forgalmaz majd. Mindkét vállalat más-más területen számít szakértőnek (a Subaru az összkerékhajtási technológiákban, míg a Toyota az elektromos hajtási megoldásokban), és ezen erősségek egyesítésével a két márka olyan vonzó terméket alkothat, ami egyszerre kínálja egy BEV minden előnyét.

2020 áprilisában a Subaru belengetett egy prototípust, Evoltis néven. Melyre tavaly azt mondták, hogy akár már idén bemutatásra kerülhet a végleges verzió. Akkor egy japán, elektromos autózással foglalkozó portálon szivárogtak ki információk az autóval kapcsolatban. Az új Subaru Evoltis valószínűleg összkerék-meghajtású lesz, a teljesítménye 280 lóerő körül alakul majd, a hatótávja pedig 480 km körül lehet. A mérete nagyjából a Subaru Crosstrek modellel megegyező, bár hivatalosan specifikációkat még nem tettek közzé.

Közel egy év hallgatás után újabb infók jöttek az első Subaru e-autóról, immár sajtónyilatkozat formájában. Eszerint első tisztán elektromos járművük SOLTERRA néven fog megjelenni, 2022-ben. A név a Nap (Sol) és a Föld (Terra) latin szavak összeillesztéséből jött ki, tükrözve a környezetvédelem fókuszba helyezését. Méretben a C-szegmens van meghatározva és a fentebb tárgyalt Toyota-Subaru együttműködésben kifejlesztett padlólemezt használják a SOLTERRA esetében, melynek neve e-Subaru Global Platform. 2022-es premierjének évében a SOLTERRA az alábbi piacokon lesz elérhető: Japán, USA, Kanada, Európa és Kína.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!