Európába is megérkezett a XPeng zászlóshajója a P7

0

A XPeng sem akar lemaradni az európai elektromobilitásról, ezért a nagysikerű G3 SUV után a kínai elektromos autógyártó egy igazán szép szedánt hozott el az öreg kontinensre ami a P7 nevet kapta.

A XPeng G3 SUV 2020 év vége óta rendelhető Norvégiában és a sikert látva jogosan gondolta azt az XPeng, hogy nem szabad itt megállni. Ennek érdekében pedig hivatalosan be is mutatták nemrég a norvég vásárlóknak a P7 szedánt. Ami Kínában az egyik legnépszerűbb tisztán elektromos szedán jelenleg.

Norvégiában a P7 szedán két verzióban lesz elérhető, ebből az egyik RWD Super Long Range, míg a másik 4WD High Performance néven vásárolható meg. 447.820 és 507.820 NOK áron, ami nagyjából 16,5 és 18,8 millió Forintnak felel meg. Akik mindenből a legjobbat, legfullosabbat szeretik, azoknak is készül a XPeng egy kis meglepetéssel, méghozzá egy különleges kiadással, amit 599.900 NOK (22,2 millió Ft) kifizetésével tudhat magáénak a leendő tulajdonos. Ennek a kiadásnak a különleges ismertetőjegye a sirályszárnyú első ajtó és termesztésen minden elérhető extra megléte az autóban.

Mivel az autó eddig csak Kínában volt elérhető, nem is volt hivatalos WLTP hatótáv megadva az autóhoz. Eddig. A Kínában elérhető 70,8 kWh-s akkupakk helyett egy kicsit komolyabbal készül az XPeng Norvégiának (és Európának), ami kerek 80 kWh kapacitásban mutatkozik meg. Mindegyik kivitel esetében. WLTP fogyasztási adatról most csak a legolcsóbb, hátsókerekes kivitel esetében szólnak a hírek ami 530 kilométer.

A P7 szedán a Kínában is elérhető Xmart OS fedélzeti rendszerrel szerelve érkezik (kizárólag angol nyelven), a sofőrt segítő asszisztens-rendszerek pedig a 2.5-ös verziójú Xpilottal, amiből amúgy hamarosan jön a 3.5, majd a 4.0-s verzió. A P7 két hónappal a tervezett időpont előtt érkezett meg Európába, ami jó előjel a márka itteni ténykedése szempontjából.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!