Elstartolt az elektromos Mercedes eActros sorozatgyártása

0

2021 október 7-én egy újabb játékos lépett a tisztán elektromos meghajtású kamionok pályájára, a Mercedes-Benz eActros. Maga a Mercedes-Benz tette közzé, hogy elindult az eActros sorozatgyártása.

Ezzel a Mercedes-Benz olyan gyártók mellé csatlakozott, mint a Renault, vagy éppen a Volvo. Az eActros gyártása Németországban vette kezdetét, Wörth városa mellett. A nagyfeszültségű alkatrészekkel kapcsolatban elmondható, hogy ezen komponensek gyártását a vadonatúj Future Centerben végzi a Mercedes.

Az elektromos eActros-ról először 2016-ban lehetett hallani, a sorozatgyártásának dátumát pedig 2018 őszén tudni lehetett. Ekkor ugyanis a Mercedes-Benz leszállította az első tíz darab tisztán elektromos eActros modelljét Németország egyik legnagyobb logisztikai cégének, a Hermes-nek.

Ezzel a tíz darab eActros teherautóval a Hermes egyre közelebb kerül ahhoz ahhoz a céljához, hogy 2025-ig teljesen zéró kibocsátású flottával üzemeljen. Az eltelt két év csak a tesztről szólt a Hermes életében. Ezzel együtt legalább a Mercedes is egy átfogó képet kapott arról, hogy a végső sorozatgyártás előtt mi mindenen lehet javítani az elektromos teherautón. A hivatalos premier idén nyáron volt, a mostanában elterjedt digitális formában az interneten.

Akkor úgy tervezték, hogy a kamion sorozatgyártása idén ősszel indul, amit tudtak is tartani, hiszen pár napja valóban megkezdődött az eActros gyártása. Első körben az alábbi országokban lesz megvásárolható az elektromos eActros kamion: Németország, Ausztria, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Franciaország, Hollandia, Belgium, Anglia, Dánia, Norvégia és Svédország.

2022 második felében egy direkt városi kiszállításokra optimalizált verzióval is készül a Mercedes-Benz, ez lesz az eEconic. 2024-től pedig egy long range (500 km hatótáv) verzió is jön, eActros LongHaul néven. A kamion akkucellái a CATL-től érkeznek, míg a főbb komponensek az alábbi gyárakban:

  • Az akkupakk összeszerelése: Mannheim. Az elkészült akkupakk 2,2 méter hosszú, 0,75 méter széles és 0,55 méter magas. Az akkupakk fémháza is itt készül.
  • Hajtáslánc: Kassel. A folyamat a tengelyek előszerelésével kezdődik, mely magában foglalja a kerékagyak és a féktárcsák tengelyhídra történő rögzítését. A hajtómű, beleértve a kétfokozatú sebességváltót, párhuzamosan előszerelt.
  • Sebességváltó: Gaggenau. A Mercedes-Benz gaggenaui gyára szállítja a sebességváltó alkatrészeit, melynek összeszerelés után közel 40 kg-os a tömege.

Mercedes-Benz eActros főbb ismérvek:

  • Két opció az akkupakkra vonatkozóan: 315, vagy 420 kWh (3x, vagy 4x 105 kWh). 400 km hatótáv, melyet a nagyobb akkupakkal érhetünk el, részleges terheltség mellett, vontatmány nélkül, 20 fok körüli külső hőmérsékletnél.
  • Öntömeg: 40 tonna
  • Kettő, vagy háromtengelyes kivitelek
  • Teljesítmény: 400 kW (csúcs)
  • Két elektromos motor
  • Villámtöltés: 160 kW folyamatos, 200 kW csúcs.