Azzal nem lehet vádolni a Toyotát, hogy ott tolakodnának az első sorban, ha az elektromos autókra való átállásról lenne szó. Az általuk hangoztatott vélemény szerint ráérnek/ráérünk arra, hogy itt mindenhol tisztán elektromos autók rohangáljanak. A mai ember igényét szerintük bőven lefedi egyelőre a hibrid technológia, abból is maximum a mild-hibrid.

Ugyanakkor, mint már korábbi cikkünkben is említettük, a globálisan érvényesülő változások mellett nem mehet el a Toyota sem szó nélkül. Ha valamit nem lépnek, komoly lemaradásba kerülhetnek és ezzel nagy vásárlói tömeg vándorolhat el tőlük más márkák pénztáraihoz. Ezért úgy döntött a márka, hogy ők minden hajtásból kínálni akarnak az ügyfeleiknek. A mild hibridtől az üzemanyagcellás autóig. Ehhez persze rengeteg akkumulátorra lesz szükségük, aminek biztosítása érdekében el is költenek némi pénzt.

A pénzből bőven jut fejlesztésekre is, és az alábbi videó szerint a Toyota rögtön a legjobb technológiáért nyúl, ha az elektromos átállásról van szó. Vagyis a szilárdtest akkumulátorok felé. A japán autógyártó korábban is hangoztatta, hogy komoly eredményeik vannak a technológiai tudástár területén és szerintük ők lesznek az elsők, akik le tudják győzni az utolsó akadályt ha szilárdtest-akkus hajtásról van szó. Az alábbi videóban egy futurisztikus tanulmányautó suhan, oldalán egy elég jól olvasható felirattal: Szilárdtest akkumulátor.

Az autó persze nem most bukkant fel először. A neve LQ és 2019-ben mutatkozott be a Tokyo Motor Show-n, elsősorban az önvezető autót népszerűsítve. Most azonban újra felbukkant a futurisztikus kinézetű autó, ráadásul a már említett felirattal. Remélhetően a Toyota már valóban a tömegtermelés kapujában áll, mert az végső soron a teljes elektromos autóipart átalakíthatja.

A szilárdtest akkumulátorok jelenlegi leghangosabb szószólja a QuantumScape és rajtuk keresztül a Volkswagen, mint az egyik fő befektető. A Toyota mellett ők hangoztatják leginkább azt, hogy tényleg csak az utolsó lépés hiányzik. Annyira biztosak a dolgukban, hogy a világ első gyárát is bejelentették, ahol a szilárdtest akkumulátorokat gyártanák tömeges mértékben. Ez lesz a QS-0 nevű üzem.

A pilot gyártósor éves célkitűzése 100 000 cella. Ráadásul a QuantumScape az üzem bővítését is célul tűzte ki. 2023-ig bezárólag bérlői akarnak lenni egy további, 200 000 négyzetméteres gyárnak. 2024-re pedig egy újabb, még nagyobb kapacitással bíró gyárat akarnak beindítani.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!