Talán a Toyota az utolsó mohikán a “klasszikus” motorok világában, aki többször hangsúlyozta, hogy ameddig lehet, kitart a belsőégésű motorok mellett.

A gondolat elsősorban a vállalat igazgatójától, Akio Toyoda-tól ered aki többször egyértelművé tette, hogy mit gondol az elektromos autókról. A Toyota szerint pár évtizede van a belsőégésű motornak, ha csak hibridként is él tovább.

Azonban a piaci folyamatokkal egy akkora vállalat sem mehet szembe, mint a Toyota. Ezért ha nem is teljesen mértékben, de utat kell engedniük a tisztán elektromos és a plug-in hibrid hajtásláncnak egyaránt. A márka egy korábbi sajtónyilatkozata szerint mindent megtesz annak érdekében, hogy a legsokszínűbb hajtáslánc variációt kínálja a piacon. Kínálatukban elérhető lesz a hidrogén-alapú meghajtástól a hibrideken át a tisztán elektromos meghajtásig a paletta minden árnyalata. Összesen 70 különböző típussal. 2025-re például 15 darab tisztán elektromos típust árulnának.

Ezekhez a tervekhez akkumulátor is kell. Ezért egy igen komoly, 13,7 milliárd dolláros akkugyártási és fejlesztési programot indít a Toyota, amiről többek között a Bloomberg is beszámolt. A fejlesztés tekintetében elmondható, hogy a mérnökök többfajta akkukémiával fognak foglalkoznak, keresendő a legjobb választást. Az újság szerint a Toyota tavaly tudott prototípus-szinten szilárdtest akkumulátort is gyártani. A prototípus gyártás nagyjából mindenkinek megvan, akik ezzel foglalkoznak. A probléma a nagyüzemi előállítás.

Gyártás szempontjából is magasra teszi a Toyota a lécet. 200 GWh éves gyártói kapacitás elérése a cél és erre is fog elmenni a közel 14 milliárd dollár nagy része. 2030-ra közel 8 millió autó legyártása a cél, melyből 2 millió a tisztán elektromos, a többi valamilyen hibrid. Ezzel pedig a Toyota továbbra is megőrzi a róla kialakult képet, miszerint náluk a hibrid a nyerő.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!