Lassan, de biztosan építi fel a Hyundai az Ioniq-termékcsaládot. Azt a termékcsaládot ami a vállalat egyértelmű elköteleződését mutatja a fosszilis energiahordozók nélküli mobilitás irányába.

Az Ioniq kezdetben egy konkrét autótípusként indult, ez volt a Hyundai Ioniq. Az Ioniq modellt megvehetünk még napjainkban is új autóként mild hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtással. Az autó igen hatékonyan használja fel az energiát és igazán megbízható járműnek bizonyult. Ez pedig hatalmas elismerést vívott ki az Ioniq névnek világszerte.

Ezért is gondolta úgy a Hyundai 2020 augusztusában, hogy a bevált névre alapozva egy komplett termékcsaládot hoz létre, melynek három tagja lesz. Ezzel lefedve a vásárlói igények nagy részét. Az első egy crossover (ez lett az Ioniq 5), amit egy sportos kupé (Ioniq 6) követ, végül érkezik a legnagyobb méretű e-autó, egy 7 üléses SUV (Ioniq 7).

A Hyundai elsőként az Ioniq 5-tel rukkolt elő februárban és rögtön hatalmas siker lett. Az egyik legjobban várt elektromos autónak lépett elő. Ez lett az első autó a márka E-GMP padlólemezén, amit dedikáltan csak a tisztán elektromos modellek kaphatnak meg. A padlólemez nagy dobása a 800 V-os rendszerfeszültség. Melynek köszönhetően csatlakozhat olyan felső kategóriás elektromos autók mellé, mint például a Porsche Taycan töltésteljesítmény tekintetében.

Pár hónap csend után jött a következő családtag, az Ioniq 6 bemutatkozása az IAA-n Münchenben. Egyelőre tanulmányautó képében. A végleges kinézetre és tudásra még várnunk kell, de a lenyűgöző Prophecy Concept-inspirálta kinézetből vélhetően sok megmarad.

A Hyundai a legnagyobb családtagot is egyre jobban felfedi, de még messze vagyunk attól, hogy teljes valójában láthassuk az Ioniq 7-et. Az SUV kinézete biztosan futurisztikus lesz, hasonlóan az Ioniq 5-höz és talán 2024-ben meg is láthatjuk az autót valós pompájában.

A fenti Twitter poszt értelmében pedig a Hyundai elkötelezte magát annak irányában, hogy 2035-re Európában, 2040-re a főbb piacokon tisztán elektromos autókat árul majd kizárólag.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!