Termékcsaláddá válik a Hyundai Ioniq

0

Nincs abban semmi meglepő, ha egy márka dedikált termékportfólióval jelentkezik az arra nyitott vásárlóinak. Az autóiparban, azon belül is az egyes márkák elektromos járműveinek besorolásában is hasonló a trend. Elég csak a Volkswagen ID. , vagy a Volvo Recharge termékvonalra gondolnunk. De ide kívánkozik a Ford lépése is, ők egy konkrét típust emeltek át termékcsaláddá, ez lett a Mustang márkanév küldetése. Az már kérdés, hogy volt is balhé belőle rendesen!

A belsőégésű motort kedvelők lázongásától nem kell nem kell tartani a Hyundai-nak, mert bár hasonló lépésre készülnek, mint a Ford, ők eleve egy elektromos modellt kívánnak komplett termékcsaláddá fejleszteni, ez lesz az IONIQ!

A típussal még csak most ismerkedőknek a további információk előtt gyorsan elmeséljük, honnan is indult a Hyundai Ioniq. Ez az autó egy kompakt-méretkategóriás, 5 ajtós elektromos autó, amit 2017 óta gyártanak és elérhető belőle kétféle hibridhajtás (mild és plug-in hibrid), valamint egy tisztán elektromos kivitel. Az Ioniq a Hyundai egyik sikerterméke, így jogos volt a második generáció megjelenése 2019-ben!

Első generációs Ioniq

Innen indult tehát az Ioniq története, hogy aztán 2020 nyarára úgy döntsön a dél-koreai márka vezetősége, a következő fejlődési szintre emeli a márkanevet. Az eddig tudható információk alapján izgalmasnak ígérkezik az Ioniq-család jövője, elég csak az alábbi képeket megtekintenünk!

Az első családtag a már megismert 45 tanulmányautó, ami a 2019-es Frankfurti Autószalonon (IAA) egyik sztárja volt. Az autó tervezői a Hyundai 1975 és 1994 között gyártott Pony modelljéből merítették az inspirációt, és ez az első autó, ami a Hyundai Motor Group E-GMP (Electric Global Modular Platform) platformjára épül, ami egyenértékű a Volkswagen MEB padlólemezével. Várhatóan kétféle akkupakkal érkezik majd az első Ioniq-tag, ami az Ioniq 5 néven lesz elérhető végül, 2021 elejétől. Az autó 58 kWh kapacitású akkumulátor 350 km körüli hatótávolságot jelent, míg a 73 kWh 500 km megtételére elegendő, ami jobb a Hyundai jelenlegi elektromos autóinál. Az akkupakkot az SK Innovation fogja szállítani, és azt mondják róla, hogy támogatja a gyorstöltést akár 400 kW-ig, ami azt jelenti, hogy az autót 80 százalékra mindössze 12 perc alatt lehet majd feltölteni.

Az Ioniq 5 után még két típus várható, melyeket legkésőbb 2025-ig biztosan megismerhetünk, Ioniq 6 és Ioniq 7 néven. Előbbi egy sportos kivitel lesz, a Prophecy tanulmányautón alapulva, míg az utóbbi egy SUV formáját ölti magára! Hogy a jelenlegi Ioniq és Kona modellek sorsa mi lesz, arra nem tért ki a Hyundai.

Hyundai Prophecy tanulmányautó
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!