Ultium platformon érkeznének a GM elektromos modelljei

0

A General Motors is lassan felpörög és egyre inkább áll bele a versenybe, ami az átalakuló piac sajátja az elektromos autók kapcsán. Aki most időben reagál és lép, az a jövőben nagy sikerekre és sok pénzre számíthat az eladott autók révén. Ezért az Egyesült államok egyik meghatározó autómárkájaként a GM nem engedheti meg azt a luxust, hogy félvállról vegye az elektromos mobilitás terjedését. Az csak egy dolog, hogy ebben a tekintetben már olyan kihívókkal is meg kell küzdenie, mint a Tesla, vagy éppen a Rivian, de a vásárlói kör megtartása érdekében a saját portfólióját is ki kell bővítenie.

Európai vásárlóként minket nem nagyon érint a GM kínálata, de mégis, érdekes megfigyelni, hogy mi történik a tengerentúlon. A márka első nagy dobása elektromos meghajtás szempontjából a Hummer visszahozása volt a köztudatba, természetesen tisztán elektromos meghajtással. De hamarosan elindulnak a kedvezőbb árszintű pickupok piacán is.

Aztán idén februárban egy elsőre nem túl sokat jelentő termékvonalat is bejelentettek, ami a Brightdrop és ha jól helyezkednek az áruszállító piacon, akkor ezzel is nagyot kaszálhatnak.

A személyautós kínálat megtámogatására fejlesztették ki az Ultium padlólemezt és a hozzá kapcsolódó akkutechnológiát, 2020 tavaszán, melyre számos jövőbeli GM modell épülhet meg. Természetesen ideértve a GM Csoport márkáit is, mint például a tisztán elektromos Chevrolet Camaro (2024-ben), de már képben van az újabb elektromos Spark és Trax is. A Cadillac pedig azt a szerepet tölti be, hogy csak tisztán elektromos meghajtású modelleket kínáló márkaként az elektromos meghajtást népszerűsítse. Ennek az új érának lesz az eső szereplője a Lyriq.

Ezt a sok járművet gyártani is kell valahol és bár a GM mostanáig nem hangoztatta az általa követendő irányvonalakat, pedig fű alatt már 2019 tavaszán megérkeztek a GM sajtóosztályáról az első hírek a gyárak átalakításáról. Akkor a detroiti székhelyű autógyártó 1,8 milliárd dolláros beruházást jelentett be az egyik michigani üzemének fejlesztésére: az Orion Township városkában lévő üzemben készülnek elektromos autók. Ezután a GM egy másik gyára következett, a Tennessee-ben található Spring Hill-i üzemük, amire 2 milliárd dollár elköltése lett előirányozva. A hab a tortán a Factory Zero bejelentése volt tavaly ősszel. A hír lényege, hogy a GM 2,2 milliárd dollár befektetésével teljesen átalakítja a Detroit-Hamtramck üzemét arra, hogy csak elektromos járművek készülhessenek ott. Ez lesz a „Factory Zero”. Itt fog készülni a GMC Hummer EV pickup és a GM többi elektromos autója.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!