Június közepén számoltunk be arról a hírről, hogy a Tesla megnyithatja a saját Supercharger töltőállomásait más elektromos autók előtt. A Tesla-közösségben nem sokan rajongtak az ötletért, arra hivatkozva, hogy zsúfolttá válhatnak a SuC állomások. A júniusi hír lényege az volt, hogy elsősorban a Tesla hivatalosan is hozzáférhetővé teszi Norvégiában a Supercharger oszlopokat más autógyártók által készített elektromos autó számára is. A rendelkezés 2022 szeptemberétől érvényes, onnantól nem csak Teslák lesznek a norvég töltőkön. Hogy a nagyjából most 25 000 töltőoszlopból álló 2700 SuC helyszínből mennyi lesz elérhető a norvég töltőpontokon túl, azt egyelőre nem tudni.

Persze mindezt nem önszántából teszi a Tesla. Norvégiában ugyanis csak akkor jár állami támogatás új töltőpontok telepítésére, ha azt bármelyik autómárka tulajdonosa használhatja. A Tesla tehát vélhetően osztott-szorzott és arra juthatott, hogy még így is megéri a dolog. A dolog konkrétan a norvég Vestland megyében telepítendő oszlopokkal indul. Egyelőre a Tesla és a megye kormányzati képviselői első körben 5 állomás bővítéséről tárgyaltak, itt került elő az állami támogatás kérdése is. A Tesla képviselői áldásukat adták a feltételre, így 2022 harmadik negyedévétől ezen az 5 állomáson biztosan tölthetnek más autósok is. Csak azok a töltők lesznek publikusak melyek állami támogatással épülnek meg.

Néhány napja Elon Musk erősítette meg a hírt és elmagyarázta, hogy hogyan fog működni a nagy nyitás. Hisz Elon Musk és a Tesla nem csak ennek a pár töltőnek a megnyitásán gondolkodik. „Egy nagyon egyszerű dologra gondoltunk: le kell töltened a Tesla alkalmazását, elmész egy szupertöltőhöz és leírod, hogy pontosan melyik állomásnál vagy, bedugod az autódat, még akkor is, ha az nem egy Tesla és megnyitod az appot. Ebben rögzíted, hogy melyik állomásnál vagy és mennyi áramot szeretnél, ennek működnie kell minden gyártó autójánál” 

Musk azt is elárulta, hogy milyen olyan piacon lehetséges lesz a Tesla saját töltőhálózatát használni, ahol van CCS csatlakozó.

A hírre felbuzdulva a Goldman Sachs végzett egy előzetes bevételi elemzést. Eddig nagyjából 25 ezer darab töltőfejet telepített a Tesla. A bank szerint a jelenlegi hálózaton, ha csak napi 5 töltéssel számolnak akkor 479 millió dolláros bevételt eredményezhet az akció. Persze, ez nagyban függ attól, hogy a Tesla milyen áron adja majd a külsős márkáknak az áramot.

Mindez ha nem lenne elegendő, akkor készítettek egy optimistább előrejelzést is melyben félmillió töltőfejjel számol a bank több, mint 15 töltéssel. Itt már több, mint 25 milliárd dolláros bevételt érhet el a Tesla a megújult üzletágával.

Annyi biztos, hogy olcsón nem fogja adni az áramot a többi autómárkának, mert a Tesla sem hülye.

Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!