A Porsche sokáig reszelgette első elektromos autóját, ami a Mission E néven kezdte pályafutását. Egészen pontosan 2019 szeptemberében mutatta be a Porsche a nagyközönségnek a tanulmányautót. A sorozatgyártásra nem is kellett sokat várni, hiszen abban az évben, pontosabban 2019 szeptemberében elindult a gyártási folyamat annak zuffenhausen-béli gyárában. Viszont megérte a fáradozás, hiszen a később Taycan nevet megkapó tisztán elektromos Porsche kiváló autó lett, benne mindazokkal az értékekkel, amiket a márka tud a vásárlóinak nyújtani.

A kiváló autókat pedig mindenki szereti, a Porsche vásárlói is. Ezért a Taycan értékesítési számai meredeken, a vártnál komolyabb mértékben indultak meg felfelé és tavaly el is adtak belőle 20 000 darabot. Az idei év pedig még parádésabban indult, hiszen már az első negyedévben 9072 darabot adtak el az autóból. Ez egy igazán bámulatos eredmény, a tavalyi féléves szám volt 4480, aminek most három hónap alatt sikerült a dupláját összehozni.

A múlt héten bejelentette a Porsche, hogy elérték idénre a 20 000 legyártott és kiszállított Taycant, vagyis már most megvan szinte a tavalyi egész éves eladási ráta.

„A teljesen elektromos Taycan különleges sikert ünnepelhet: a 19 822 darabos jármű kiszállítással most hozza a 2020-as szintet. Ezzel a modellkínálat legújabb tagja egyezik a sportautó-ikon 911-es eladásaival, ami ezen autó esetében 20 611 kiszállított darabot jelent, 22 százalékos növekedést produkálva.”

A fenti nyilatkozatból tehát kiolvasható egyrészt, hogy a Taycan ugyanolyan népszerű, mint a leghíresebb Porsche. Másrészt azt is látni kell, hogy ha így haladnak az értékesítések a Taycan esetében, akkor könnyedén meglehet év végére a 40 000 eladott autó, ami már-már a Tesla Model S számait hozza értékesítés tekintetében.

Ha az elektromos meghajtású járművek portfólióját nézzük, akkor a Taycan (és a Cross Turismo) mellé hamarosan érkezik a Macan tisztán elektromos verziója is (várhatóan valamikor 2023-ban), valamint egy most még rejtélyes harmadik elektromos modell, melyek még inkább megdobhatják a német luxusmárka értékesítési számait.

A titokzatos új modellről egyelőre annyit tudni, hogy valószínűleg Lipcsében készül majd és a Cajun nevet kaphatja a döntéshozóktól.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!