A NIO más márkákkal is megosztaná az akkucseretelep-hálózatát

0

A kínai NIO elektromos autós márka egy igazán érdekes ajánlattal hívta fel magára a figyelmet a világsajtóban: a már működő akkucseretelep-hálózatukat bármelyik autómárka számára elérhetővé teszik, ezzel is bizonyítva, hogy nekik sikerült ezt a feladatot megugrani.

Azért írom, hogy nekik, mert akkucserés megoldásra számos, megszűnt, vagy éppen még létező vállalat akarta a saját megoldását elhozni. Egy tipikus példa a Better Place nevű vállalat, akik erre alapozták volna az egész működésüket, de végül csődbe mentek. Még az olyan innovatív cégeknek is beletörött a bicskájuk, mint a Tesla. A folyamat lényege, hogy az átutazóban lévő autós begurul egy ilyen állomásra, ahol aztán az automatikusan lezajló folyamatok végén a merülőben lévő akkupakk kikerül az autóból és helyére bekerül egy frissen feltöltött darab. Sok, a témában jártas hozzáértő szerint egyszerűen nem tud működni a dolog, túl sok a feltétel és az olyan dolog, ami elromolhat, tönkre mehet.

Éppen ezért hatalmas dolog az, hogy a NIO bizony sikerrel alkalmazza az akkucseretelep ötletét és ma már ott tartanak, hogy januárban írhattunk arról, miszerint készül a NIO akkucseretelepek második generációja, melynek első darabját aztán április 15-n be is üzemelték Kínában. Egy ilyen állomás naponta akár 312 cserét is meg tud valósítani, ha szükséges.

Az első ilyen, új cseretelepet a kínai Sinopec Group benzinkútja mellett üzemelték be. A helyszín megválasztása nem véletlen, hiszen a NIO és a Sinopec egy együttműködési megállapodást írtak alá. A Sinopec Group Kína legnagyobb olaj és petrolkémiai termékeinek forgalmazója, míg a földgáz forgalmazás terültén övék a második hely az országban. Ezzel az ipari óriással fogott össze a NIO, hogy a következő néhány évben legalább 5000 ilyen állomást építsenek meg Kína-szerte.

Szóval a dolog működik, még ha sokak szerint nem is kellene és mára már 2,9 millió akkucserét hajtottak végre a hálózat egységei. Jelenleg 301 darab ilyen telep várja az elektromos autósokat, ám év végére csak Kínában 700 fölötti számot akarnak a NIO mérnökei látni és 2025-ig összesen 4000 egység szolgálná a NIO-tulajdonosokat világszerte, ebből 3000 Kínában, 1000 pedig azon kívül. A legszebb pedig az, hogy a márka megosztaná másokkal is a sikert:

„Eközben a NIO bejelentette, hogy a NIO Power töltő- és csererendszerét, valamint a BaaS-t (Battery-as-a-Service) teljes mértékben elérhetővé teszi az ipari szereplők számára annak érdekében, hogy eredményeit megoszthassa az autóiparral és az intelligens elektromos járművek használóival.”

A kezdeményezés érdekes, azonban részleteket még nem tudni a programmal kapcsolatban. Az azonban biztos, hogy ezeket a cseretelepeket csak a NIO technológiájára hagyatkozók használhatnák, tehát felmerülhet egy esetleges technológia-bérbeadás lehetősége is más autógyártóknak.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!