Mint ismeretes, a Tesla és a Panasonic együttműködése nagyon nem mai dolog, hiszen az első Model S 2012-es bemutatkozásakor már a japán óriás 18650-es cellái látták el energiával az autót. Azóta bizony eltelt jó pár év, bár voltak rossz időszakok is (a Panasonic nem tudta hozni a Tesla által várt éves kapacitás legyártását, 35 GWh helyett csak évi 23 GWh-t gyártott le a japán vállalat). Azonban ez az üzleti együttműködés eddig minden problémával megküzdött és remélhetően ez így is marad. Ma már többek között azt is elmondhatják a felek, hogy közösen készül az Egyesült Államokban saját gyártású akkucellájuk, a Tesla nevadai üzemében. Többek között ennek is köszönhető, hogy 2021-ben egy autós magazin szerint a Tesla Model 3 lett a „leginkább amerikai” autó és ezzel lelökte a benzines Ford Mustangot az első helyről.

Az együttműködés új szintjére lép hamarosan a két óriás, hiszen a Panasonic új vezérigazgatója, Yuki Kusumi szerint vállalatuk készen áll a Tesla új 4680-as cellájának tömeges gyártására. És hajlandóak tetemes mennyiségű pénzt a gyártási infrastruktúra fejlesztésébe ölni. Ennek persze az is a feltétele, hogy a most még csak prototípus-szinten megépítendő gyártósor, melyen a 4680-as cella készül, sikeres eredményeket produkáljon.

A prototípus gyártósorról szóló tavaly októberi első hírek után most ismét megerősítésre került, hogy a Panasonic ilyennel készül a gyártás tömeges beindítása előtt. A nagy volumenű beruházással kapcsolatban a Bloomberg magazin is írt néhány dolgot:

„A Panasonic azon dolgozik, hogy prototípus-gyártósort állítson fel a 4680 akkumulátor tesztelésére – egy új generációs lítium-ion cellára, amely az olcsóbb és minden körülmények között jól teljesítő elektromos járművek kulcsaként szolgál. Ha bebizonyosodik, hogy a Panasonic képes hatékonyabban előállítani a jobban teljesítő cellákat, mint a riválisok, akkor Kusumi szerint „nagy beruházást” eszközölnek a gyártási kapacitásukban. A Panasonic igyekszik ezzel a Teslát, valamint más autógyártók igényeit egyaránt kielégíteni.

A Panasonic ezzel a lépéssel vélhetően továbbra is megtartja a legfőbb akkubeszállító szerepét, de a nyomában olyan szereplők vannak, mint a CATL (kínai Model 3 és Y legfőbb akkubeszállítói), vagy éppen az LG, amely szintén pályázik a 4680-as cella gyártási engedélyére a Teslától.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!