Van az úgy, hogy egy tipp nem jön be, ez most ismét beigazolódott. Október 13-án írtunk arról, hogy az Egyesült Államokban, Austinban épülő új Gigafactory lehet a helyszíne elsőként az új 4680-as cella gyártásának. Cikkünk alapját az Austin Business Journal magazin írása adta, szerintük itt fog elsőként készülni az új akkumulátor, amit arra alapoztak, hogy a Tesla benyújtott az illetékes helyi hatósághoz (Texas Commission on Environmental Quality) egy kérelmet a levegő-tisztasággal kapcsolatban és ebben a kérelemben pedig megbújik egy érdekesség is:

„A létesítményen belül egy akkucella előállításra alkalmas üzem létesül, gépjárművekben használatos akkupakkok előállítása céljából.”

Valóban lehetett volna erre következtetni, de úgy tűnik, másként lesznek a dolgok. A Panasonic hivatalosan bejelentette ugyanis, hogy együttműködésben a Teslával, ők fognak segédkezni a Battery Day-en bemutatott újdonság gyártásában, ráadásul mindez Fremontban fog zajlani! A szeptemberi eseményen amúgy Musk elmondta, hogy az akkugyártás szempontjából Fremont lesz a tesztüzem, egy éven belül évi 10 GWh kapacitással. Ha ez összejött, akkor jöhet a 100 GWh 2023-ra, míg 2030-ra 3000 GWh a cél!

A Panasonic bejelentése után egy konferenciahívás alkalmával Hirokazu Umeda , a márka pénzügyi vezetője (Chief Financial Officer) az alábbiakat mondta el:

„Jelentős tudásbázissal rendelkezünk az új akkumulátorral kapcsolatban. Munkálatainkat közvetlenül a Tesla Battery Day bejelentését követően már megkezdtük és ezzel párhuzamosan készülünk egy prototípus gyártósorral is.”

Úgy tűnik tehát, hogy a Tesla maga kifőzte a boszorkánykonyhájában amit akart és a gyártásban továbbra is számít partnereire, mint amilyen a Panasonic is. De Kínában ott van még a CATL valamint az LG Chem, vélhetően őket is bevonják a gyártási folyamatokba. Utóbbi egyébként maga is készül a saját forradalmi akkucellájával. Erről még nincsenek részletes ismereteink, ám az LG Chem elmondta, hogy az energiasűrűség az új cellájuk esetében ötszöröse, míg a teljesítménye hatszoros lesz a jelenlegi technológiának. Meglepő módon a Tesla új, 4680-as cellája is ilyen paramétereket vonultat fel. Ezek után kíváncsiak vagyunk az LG újdonságának méreteire is, remélhetőleg nem  46 mm átmérőjű és 80 mm magasságú lesz.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!