Az elektromos mobilitásra való átállást többféle irányból meg lehet közelíteni, de szerencsére a projektek kimenete mindig ugyanaz. Még több elektromos autó. Vannak márkák, akik termékcsaládot és hozzá portfóliót alakítanak ki, erre tipikus példa az ID. (Volkswagen), vagy éppen az IONIQ (hyundai).

A francia Renault egy kicsit más irányból közelíti meg ezt, ők egy csúnya szóval élve „fedőcéget” (umbrella company) alapítottak, mely gyűjtője lesz a márka azon gyárainak, melyek fő ismérve az elektromos autók gyártása lesz a következő években: ez lett az ElectriCity. A projekt célja az, hogy 2025-től évi 400 000 elektromos autót tudjon a Renault legyártani.

A francia márka szerint az ElectriCity lesz a Európa legnagyobb és legversenyképesebb elektromos járműgyártó központja. A terv egyik eleme az, hogy 700 állandó új állás is létrejönne 2025-re, melyből 350 a Renault maubeuge-i, másik 350 douai-i és ruitz-i gyárakon belül jön létre. A most említett 3 gyárban jelenleg összesen 5000 alkalmazott dolgozik és velük az alábbi a Renault terve:

  • Douai-ben készülne a már bemutatott, tisztán elektromos Megane végleges verziója. Még idén. Ami azért jó hír, mert a típus bemutatásakor még csak találgatás szinten ment a gyártás beindítása. Továbbá egy most még ismeretlen, C méretosztályba tartozó elektromos jármű is itt készülne, amiről eddig még semmilyen információ nem tudható.
  • Maubeuge-ben készül 2022-től az új, tisztán elektromos Renault Kangoo.
  • Ruitz gyárának elsősorban az elektromos meghajtáshoz szükséges komponensek legyártása lesz a feladata

Az ElectriCity projekt is része a márka nagy tervének, ami a Renaulution.

„2025-re a Renault 14 új típust dob ​​piacra. 7 teljesen elektromos lesz, továbbá még 7 kisebb-nagyobb családi modellel érkezünk. Minden új autónk – tisztán vagy részben – elektromos hajtású lesz.”

Azokban a hetekben került bemutatásra a nagy sikerű Renault 4 és 5 újra gondolása is. A Renault 4Ever és a Five részei a Renaulution projektnek és mindkét autó a francia márka dedikált padlólemezére, a CMF-B EV-re épülne.

Autók tehát már januárban be lettek tervezve a cselekvési tervbe, ám most egy újabb adalékkal szolgált a Renault, ezúttal az eladási számok tekintetében. Erről szintén Luca de Meo beszélt, aki a márka vezérigazgatója. Az AGM nevű online eseményen került szóba, hogy a Renault azt a célt tűzte ki, miszerint 2025-re eladásaiban már 65 százalékkal, míg 2030-ra legalább 90 százalékkal legyenek jelen az elektromos meghajtású autók. Arról azonban nem esett szó, hogy a belsőégésű motorok meddig lesznek a márka kínálatában, ami a hibrid meghajtás (e-tech hybrid) miatt még jó ideig a jelen lesz a portfólióban.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!