Kiváló ötlet a Nissan részéről, hogy megpróbálkozik egy adott gyárában a dolgozóinak megmentésével. A probléma gyökere abban keresendő, hogy a spanyolországi Barcelonában található Nissan autógyárat sajnos bezárni kényszerül a gyártó. Az ország kormánya, a szakszervezeti képviselők és a Nissan együtt keres megoldást annak a 2000 és 3000 fő közötti létszámú dolgoznak a jövőjével kapcsolatban, akik évek óta a létesítményben dolgoznak. A barcelonai üzem az új elektromos Nissan haszongépjármű kapcsán már szóba került mostanában nálunk is.
A problémák nem ma kezdődtek, de tavaly májusban csúcsosodtak ki, amikor a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség belefogott néhány komoly strukturális átszervezésbe és ez sajnos érintette a spanyol gyárat is. Konkrétan annak bezárása mellett döntöttek és ezzel az angliai Sunderland marad az egyetlen európai Nissan személyautógyár. A barcelonai üzemet már 2020 decemberében be kellett volna zárni, ám a szakszervezet nyomására a Nissan további egy évig, 2021 decemberéig elhalasztotta a kapuk bezárást, ezzel is időt hagyva a dolgozók sorsának egyengetésére.
Úgy tűnik, érdemes volt húzni az időt, ugyanis a Reuters értesülése szerint a most még autógyárként működő üzem akkumulátorgyárrá alakulhat át, amire pedig egyre csak nőni fog a kereslet, így az ott dolgozók is egy jó pár évre megnyugodhatnak. A Reuters egy döntéshozókhoz közeli forrásra hivatkozik cikkében és elmondta, hogy maga a Katalán regionális kormány is támogatja egy leendő akkumulátorgyár és újrahasznosító üzem építésére irányuló megmozdulásokat a régióban. A projekt „Battery Hub” néven fut, amit a spanyol kormányzat 6,8 milliárd euróval támogatna, az EU COVID19 segélyezési alapjának terhére. Azonban ezek még csak tervek, konkrét egyeztetés még nincs az ügyben.
A forrás továbbá megerősítette, hogy már most több akkugyártó cég érdeklődik a lehetőségek után, köztük az LG-Chem akkumulátoros üzletága, az LG Energy Solution és a Schneider Electric. Előbbinek amúgy is lesz dolga Spanyolországban, hiszen a Volkswagen érdekeltségébe tartozó Seat márka Martorell melletti üzemébe is nekik kell majd 2025-től az akkucellákat szállítani. Martorell és Barcelona között csupán 37 km a távolság, így ez egy ideális lokáció lenne az LG számára. Az értesülést egyik vállalat sem erősítette meg.