Készül nagyon a Volkswagen arra az időszakra, amikor már el kell engedni a belsőégésű motorok kezét és a részben, vagy teljesen elektromos meghajtást lehet tovább életben tartani a piacokon. Nem is értem, a többi európai autómárka hogyan készül az átállásra, hiszen hozzájuk lépest a Volkswagen nagyságrendekkel több pénzt öl a gyárai átállítására elektromos járművek gyártása céljából. A márka terveinek ismerői és úgy általában a hírekkel tisztában lévő olvasóinknak nem új dolog, ha Zwickau (jelenleg ID.3, később további öt elektromos típus szülőhelye), vagy Emden (ID.4 és Aero B kombi) nevét leírjuk és hamarosan a Volkswagen hannoveri gyára is bekapcsolódik az elektromos mobilitás terjesztésébe.

A Volkswagen mostani bejelentése értelmében ugyanis már tudható, hogy a közel 73 milliárd eurós VW fejlesztési alapból 680 millió Euró mire fog elmenni. A Hannover melletti VWCV (Volkswagen Commercial Vehicles) gyár fejlesztésére. Az üzemben jelenleg a Volkswagen kereskedelmi-használatú járművei készülnek, de a fejlesztések befejezésével 3 új, D-kategóriás SUV fog itt készülni, melyek a konszern márkáin belülről kerülnek kiválasztásra. Többet nem közölt ezzel kapcsolatban a Volkswagen, így akár Seat, ŠKODA és Audi logó is lehet ezeken a típusokon. Utóbbi a legvalószínűbb, hiszen a sajtónyilatkozat szerint ezek a típusok „hamisítatlan csúcskategóriás projektek, 100 % elektromos meghajtással”, gyártásuk 2024-től kezdődne Hannoverben.

Dr. Carsten Intra (Chairman of the Board of Management of Volkswagen Commercial Vehicles) így nyilatkozott:

Hirdetés

„A hannoveri fő üzemünk három teljesen új prémium kategóriájú elektromos jármű gyártási helyévé válik. Ezek a D-kategóriás SUV-k hamisítatlan csúcskategóriás projektek, 100 % elektromos meghajtással, magas fokon automatizált gyártással.”

Hannoveri életkép KUKA robotgépekkel.

Ha már Hannover és VWCV, az ID. BUZZ tisztán elektromos kisbusz (2022-től) és az új Multivan is itt fog készülni, utóbbi belsőégésű és hibrid hajtással egyaránt elérhető lesz. A gyártáshoz szükséges robotgépek már megrendelésre kerültek, amikből Hannover is részesül Zwickau és Emden mellett. A teljes rendelési tétel a robotokból: 1400 darab a japán Fanuc névre hallgató cégtől, valamint további 800 darab a svéd ABB-től. A japán termékeket az amerikai chattanoogai gyárba, valamint a német emdenibe, míg a svédeket a hannoveri gyárba tervezik használatba helyezni. A robotok elsődleges feladata a karosszéria, valamint az akkumulátorok összeszerelése lesz.