Megérkezett a Volkswagen ID.4, 520 kilométeres hatótávval

0

Megannyi előzetes információ után a Volkswagen végre hivatalosan is bemutatta az első teljesen elektromos SUV modelljét, mely nem túl meglepő módon az ID.4 nevet kapta. A MEB platformra épülő elektromos SUV az első olyan modellje lesz a Volkswagennek, ami a globális piacon is elérhető lesz. Sőt, nem is kell rá két évet várni! Ugyanis a tervek szerint 2021 elején már megérkezhetnek az első modellek a kereskedésekbe.

A Volkswagen ID.4 egy kompakt méretű SUV a maga 4.58 méteres hosszával. Ezzel pedig 32 centiméterrel lett hosszabb, mint az ID.3.

A dizájn nagyban hasonlít az ID.3-hoz, hisz a megszokott hűtőrács helyét itt is az ID. családból már jól ismert megoldását alkalmazták. Ezzel pedig távolról is jól beazonosíthatóak lesznek a Volkswagen elektromos modelljei. Az ID.4-nek légellenállás tekintetében sem kell szégyenkeznie, ugyanis ennek értékét 0.28-ra faragták a tervezők.

Ahogy azt már a korábbi képeken láthattuk, az utastér kialakítását minimálisra szabta a gyártó. Itt egy relatíve kis méretű, 5,3 colos digitális műszercsoport mellett – melyet ID. Cockpitnek nevezett el a Volkswagen – egy 10 vagy 12 colos méretben elérhető infotainment képernyőt is kérhetünk, melynek köszönhetően fizikai gombokkal már csak elvétve találkozhatunk.

Az elektromos működtetésű, kéz nélküli nyitást is lehetővé tevő csomagtér-ajtó mögött 543 liternyi rakteret kapunk, ami a hátsó ülések ledöntésével 1575 literre növelhető.

A felszereltség bőséges. Van hangirányítás és alapáron jár a Discover Pro Navi is. Ezen kívül rendelkezésre állnak a különféle csatlakoztatott szolgáltatások, mint ahogy adott a kiterjesztett valóság technológiával működő head-up display. A túlextrázott kivitelnél elérhető lesz a We Connect ID nevű app is, melynek segítségével távolról ellenőrizhetjük az autó töltöttségi szintjét és akár fel is melegíthetjük az utasteret.

Apropó utastér. A lenti képen látható, hogy minőségi anyagokkal és bőséges helykínálattal tervezték meg az ID.4-et is.

A jobban felszerelt kivitelben az IQ. Light LED Matrix fényszórók és a szintén LED-es futófényes indexek is elérhetőek lesznek. Továbbá opcionálisan kérhető a 3D LED hátsó lámpa, mely minden korábbinál homogénebb és élénkebb vörös fénnyel rendelkezik.

Az értékesítés kezdetekor az ID.4 1st és ID.4 1st Max kivitelek közül választhatunk, amiket négy különböző színkombinációban is kérhetünk. Mindkét kivitel alapjául az ID.4 Pro Performance szolgál, amely technikai paramétereit tekintve megegyezik azzal, amint az ID. 3 kínál. A hátsó tengely előtt elhelyezett villanymotor teljesítménye 204 lóerő lett, ami mellé 310 Nm-nyi csúcsnyomaték társul. Jövőre azonban egy 302 lóerős összkerék-meghajtású változattal bővül a kínálat.

A 0-100-as sprintidő a gyártó közlése szerint 8.5 másodperc körül alakul, ami lassabb, mint az ID.3 7.3 másodperces ideje, ám mindezt elsősorban a többletsúly indokolja. A végsebesség akárcsak az ID.3 esetében, itt is 160 km/órában lett lekorlátozva, ám 2021-ben érkezik majd egy erősebb, 306 lóerős összkerekes kivitel is, ahol ezen érték is feljebb kúszhat.

A gyártó által beharangozott egy töltéssel megtehető távolság 520 kilométer. Az akkumulátorcsomag 493 kilogrammot nyom, töltése pedig maximum 125 kW teljesítményű villámtöltőkkel történhet. Ebben az esetben az 5 százalékos állapotból kiindulva mindössze 40 perc alatt elérhető a 80%-os töltöttségi szint, vagyis adott a gyorstöltés-támogatás is.

A Volkswagen három különböző fali töltőt is elérhetővé tett a modell mellé, mindegyik 11kW-os töltőkapacitással rendelkezik, ám a pontos töltési időről egyelőre nem ejtett szót a vállalat.

Az első elektromos Volkswagen SUV modell is megkapta a maga árcéduláját. Az ID.4 1st modell 49 950 euróba kerül mindenféle állami támogatás nélkül Németországban, míg a nagyobb testvéréhez, a 1st Maxhoz is hozzá lehet jutni 59 950 euróért cserébe.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!